×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تراز تجاری خراسان رضوی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید
حسین کوه زاد

به گزارش توس اکو، جواد جعفری  در خصوص تراز بازرگانی خراسان رضوی طی ۹ ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد: صادارت کالا از استان طی این مدت معادل ۱۵۹۰ هزار تن و به ارزش ۹۷۶ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۱ درصد و در ارزش دلاری ۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان واردات کالا به استان در این مدت ۲۱۰ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۴۷۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۳ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در این مدت مثبت و معادل ۵۰۰ میلیون دلار است. عمده کالاهای صاداراتی از استان در این مدت زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰ گرم، پسته‌ها با پوست تازه یا خشک، میله‌های آهنی یا فولادی، کف پوش و عمده کشورهای صادارتی افغانستان؛ ترکمنستان، تاجیکستان و عراق بودند.

جعفری با اشاره به عمده کالاهای وارداتی به استان طی ۹ ماه ابتدای سال جاری بیان کرد: پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، تلفن‌های هوشمند، سایر پنبه‌ها و گوشی تلفن همراه و عمده کشورهای وارداتی به استان امارات متحده عربی، تاجیکستان، ترکیه و چین بودند./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.