×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تراز تجاری خراسان رضوی به ۳۱۱ میلیون دلار رسید

جواد جعفری درباره مقایسه عملکرد آمار گمرکات خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: میزان صادارت قطعی از استان طی این مدت ۸۱۳ هزار تن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۲۱ درصد و از نظر ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص اقلام عمده وارداتی به استان در سال جاری بر اساس بیشترین ارزش افزود: زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰گرم، تخم خوراکی پرندگان، پسته با پوست تازه یا خشک و  کامپاند پلی اتیلن ویژه روکش سیم و کابل با چگالی کمتر از  ۹۴ درصد به جز نوع پودری از جمله این اقلام بوده که از کشورهایی همچون افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عراق به کشور وارد شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در رابطه با واردات قطعی به خراسان رضوی طی سال جاری بیان کرد: طی این مدت ۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار به استان وارد شده که نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

جعفری درخصوص اقلام عمده وارداتی به استان طی سال جاری افزود: پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده به استثنای پنبه وش (الیاف پنبه همراه با غوزه)، سایر تلفن‌های هوشمند، سایر ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی با کار خاص و برنج کامل سفید شده صیقلی یا براق شده از جمله این کالاها است که از کشورهای امارات متحده عربی، چین، تاجیکستان و ترکیه وارد شده است.

وی ادامه داد: میزان ترانزیت از گمرکات خراسان رضوی طی سال جاری ۶۵۶ هزار تن بوده است. با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات استان، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ مثبت و معادل ۳۱۱ میلیون دلار است./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.