×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجلیل از ۱۹ برند برتر و شایسته تقدیر صنعتی و صنفی

به گزارش توس اکو،  علی رسولیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت: طبق آمارها، اغلب شهرک های صنعتی در استان های مختلف کشور در حال توسعه هستند و برخی از آنها در مرحله ساخت سوله، برخی در مرحله نصب ماشین آلات و شماری هم در حال رسیدن به مرحله بهره برداری می باشند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۴۴۰۰ طرح در شهرک های صنعتی کشور در مرحله پیاده‌سازی و نصب ماشین آلات هستند و این اتفاقات، نوید پیشرفت‌های خوبی را در بخش صنعت کشور می دهد.

رسولیان خاطرنشان کرد: از طرفی آمارها حکایت از رشد تجارت خارجی کشور در کشور دارد و فعالان اقتصادی در برخی بازارها که تحریم تاثیری نداشته، در حال توسعه ظرفیت‌های صادراتی خود هستند.

وی با بیان اینکه عمق داخلی سازی صنعت نیز در حال رشد است، متذکر شد: بسیاری از قطعاتی که قبلا وارداتی بوده امروز در حال تولید در کشور هستند و تکنولوژی هایی که پیش‌تر منحصر به دیگر کشورها بوده، امروز در کشور ما نیز تولید و ارائه می شود؛ اما باید به این توجه کنیم که بخشی از این توفیقات ناشی از سیاست‌های منع واردات است. ممنوعیت واردات ۵۰۰ قلم کالا و تعرفه های بالای برخی از اجناس در این موفقیت نقش داشته است.

رسولیان با تاکید بر اهمیت برندسازی و برند شدن محصولات ایرانی در حوزه بین المللی عنوان کرد: برای رقابت در حوزه صادرات علاوه بر قیمت، باید به طور ویژه به مساله برند توجه کنیم. این موضوع در حوزه تولید نیز صدق می کند. باید به سمت برند شدن و تولید کالاهای باکیفیت و رقابتی برویم و برگزاری چنین رویدادهایی به تحقق این امر کمک می کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شناسایی ۱۴۰۰ نیاز فناورانه در سطح کشور خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۰۰ نیاز فناورانه در داخل کشور شناسایی و برای رفع آن چاره‌اندیشی شده است؛ برخی شرکت های دانش بنیان کالاهایی که امکان تولید نداشته و نیاز به فناوری بالایی داشته اند را در سطح کشور تولید کرده اند و این جای خرسندی است. سیاست ما در شهرک های صنعتی نیز قائل شدن امتیاز ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از صاحبان برندها یادآور شد: باید به کسانی که قدرت رقابت بیشتری دارند و از امکان توسعه ظرفیت‌های خود در فضای رقابتی دنیا برخوردار هستند، توجه نماییم.

رسولیان با اشاره به آغاز آمایش صنعتی در استان های مختلف گفت: ما در چارچوب این آمایش سیاست گذاری فعالیت های اقتصادی را انجام خواهیم داد. ممکن است واحدهای مختلفی در یک حوزه کاری ورود کرده باشند و ما هم خدمات یکسانی ارائه دهیم ولی در طرح آمایش جدید، براساس ظرفیت های سرمایه گذاری هر استان و نوع تکنولوژی واحد صنعتی مربوطه، خدمات مختلفی را ارائه خواهیم کرد تا هم توسعه صنعتی در چهارچوب توازن منطقه ای صورت بگیرد و هم از هدررفت منابع جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث تامین زیرساخت ها در حوزه تامین آب، برق و گاز برای شهرک های صنعتی را با یک مدل منسجم پیگیری می کنیم و خود را متعهد می دانیم حتی در بیرون از شهرک های صنعتی نیز راهکاراندیشی در تامین زیرساختها داشته باشیم.

این مقام مسئول، نقبی هم به موضوع احیای واحدهای راکد در بخش صنعت زد و گفت: بیش از ۴۲درصد این واحدها یا توسط سرمایه گذاران جدید یا با مشارکت سرمایه گذاری های جدید احیا شده است. این بدان معناست که برای احیای واحدهای راکد، تنها نباید به حل مشکلات بپردازیم بلکه در وهله نخست باید به طور دقیق همه آن ها را شناسایی کنیم و سپس آن ها را به افراد توانمند واگذار نماییم.

رسولیان در بخش پایانی سخنانش از آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای تامین زیرساخت های مورد نیاز جهت ایجاد شهرک صنعتی پوشاک در مشهد خبر داد.

*دستگاه‌های دولتی نباید مانع فعالیت‌های اقتصادی باشند

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این همایش گفت: دستگاه‌های دولتی این استان نباید مانع فعالیت‌های اقتصادی باشند؛ بلکه باید به افزایش سرعت رشد اقتصادی و صنعتی استان کمک کنند.

وی ادامه داد:عزم بخش خصوصی برای تولید و فعالیت اقتصادی در استان می تواند دستگاه های حاکمیتی را هم فعال کند، نمی توان واحد تولیدی را راکد نگه داشت تا همه زمینه ها برای فعالیت آن فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی درباره اهمیت برند و برندینگ اظهار کرد: کسب این سرمایه مهم در بخش صنعت نتیجه سال ها فعالیت است. اعتبار و اعتماد به راحتی به دست نمی آید و باید سال ها در این زمینه تلاش شود و به کسانی که در این عرصه موفق هستند تبریک می گویم.

نظری تاکید کرد: ما به برندها و نمونه های برتر در حوزه تولید نیاز داریم و هنر تولیدکنندگان این است که با تکیه بر شاخص های اقتصادی، تولید سالم داشته باشند و برندسازی را در پیش بگیرند. صاحبان برند دارای نگاه انسانی در عرصه تولید و صنعت هستند و این و رویکرد برای مردم و جامعه، محترم است.

*رفع نیازهای مشتری، کلید موفقیت برندها

رضا حمیدی، رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد نیز دراین همایش گفت: یک برند زمانی موفق خواهد بود که بتواند با تلاشی درست در دل مشتریان خود جای بگیرد و رفع نیازهای یک مشتری کلید موفقیت برند است و تنها در این مقطع است که مشتری علاوه بر خود، دیگران را هم مجاب به خریداری کالای دارای برند می کند.

وی خطاب به فعالان اقتصادی حاضر در این همایش عنوان کرد: از ارزیابی مداوم میزان احساس رفع نیاز مشتریان غافل نشوید و توجه کنید که میزان آگاهی و مدیریت بر ذهن مشتری، میزان توفیق برند را تضمین می نماید به خصوص اکنون که هر روزه برندهای جدید خلق میشوند.

حمیدی تصریح کرد: امروز اکثر مشتریان ارزش کالای مورد نیاز را به اسم و رسم و شهرت آن که همان برند است، سنجش می کنند لذا یک لحظه هم نباید از ارتقای کیفیت و خدمات و فناوری غافل شویم. انتخاب نام خوب برای محصول ضروری است ولی کافی نمی باشد؛ معجزه برند این است که یک نام عادی را به نامی قدرتمند تبدیل می کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: صدا و سیما بهتر است در ضوابط گزینش آگهی های تبلیغاتی خود از تعاریف آنچنانی که موجب برندسازی کاذب می گردد، خودداری کند. یک برند قدرتمند باید مشارکت در مسئولیته ای اجتماعی را نه برای تبلیغات بلکه با هدف انجام وظیفه معنوی خود در دستور کار قرار دهد.

حمیدی گفت: برند دارایی ارزشمند و غیرملموس بنگاه های اقتصادی می باشد و توجه به برندینگ صحیح، محوری پایدار برای رقابت پذیری، توسعه اقتصادی و گسترش صادرات کشور است. برای حفظ برندینگ باید از فعالیت کارگاه های زیرپله ای که گاها با نام برندهای خوب عرضه می شود، جلوگیری گردد.

*تعهد به جامعه، اصل مهم برندسازی

محمدعلی چمنیان، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول اتاق مشهد نیز در این همایش گفت: ما برند و برندسازی را با استفاده از روش های کلاسیک آغاز نکردیم. در برندسازی آنچه در ابتدا شکل می گیرد، وضعیت درونی سازمان است. اینکه شرکت و نیروهایش چقدر تعهد دارند و مسئولیت پذیرند، بسیار مهم و پایه ایجاد برند می باشد.

وی نهادینه شدن مسئولیت پذیری شرکت در ذهن مخاطب و سازمان ها را بسیار مهم خواند و گفت: اینکه شما در چند سال تعهدات مالیاتی خود را به خوبی ایفا کنید، موجب برند شدن شرکت شما در ذهن مسئولان سازمان مالیاتی می شود. وقتی تعهدات بانکی را به موقع بپردازید، در سیستم نقدینگی، تبدیل به برندی مطلوب می شوید.

چمنیان با بیان اینکه حتی در ذهن کارکنان شرکت هم باید برند داشته باشیم، افزود: برند کارفرمایی نقطه شروع و آغاز برندسازی در ذهن مخاطب است. این تعهد و مسئولیت باید از داخل سازمان ایجاد شود و باید به این توجه کنیم که به جز مشتری، به افراد دیگری نیز تعهد داریم و مهمتر از همه، تعهد ما به جامعه است.

وی خاطر نشان نمود: ما در سازمان خود در جهت کاهش مصرف آب و برق تلاش می کنیم. در تشکل‌ها حضور می یابیم و با دانشگاه ارتباط داریم و ریشه همه این ها را در تعهد و مسئولیت پذیری می دانیم. مساله ای که هسته برندسازی در سال های آینده نیز خواهد بود.

*حذف قاچاق با توسعه برندسازی

محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد نیز به عنوان یکی از سخنرانان این همایش پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع برند و برندسازی گفت: تنها راه حذف قاچاق، توسعه تولیدات باکیفیت و رقابتی و توجه ویژه به بحث برندینگ است.

وی بیان کرد: ما باید واحدهای درسی و کرسی هایی در دانشگاه تحت عنوان برند داشته باشیم و برند را به شکل علمی و آکادمیک توسعه دهیم.

روشنک افزود: تولیدکنندگان داخلی با افزایش کیفیت تولید خود و برندسازی گسترده، می توانند به خوبی با کالاهای خارجی در کشورمان رقابت کنند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به اهمیت ترویج تولید بدون کارخانه و نقش این موضوع در برندسازی، خاطر نشان کرد: نخستین پروانه تولید بدون کارخانه کشور در خراسان رضوی برای یک واحد تولیدی صادر شده و امیدواریم این فرهنگ در عرصه تولید کشور توسعه یابد.

جواد خزاعی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در بخش دیگری از این همایش پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: پایه برندینگ در صداقت، مشتری مداری و تبلیغات است. برای توسعه برندینگ باید اطلاعات موجود در این حوزه را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

وی افزود: در همین فضایی که همه گاها به آن ایراد می گیریم و رشد کردن و کار کردن در آن را سخت می‌دانیم، برندهایی داریم که نشان می دهند با وجود همه دشواری ها کار کردن در این وضعیت امکان پذیر است؛ مشروط بر اینکه اطلاعات و تجربیات خود در حوزه برند را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم تا در نهایت مفنعت ناشی از آن نصیب همه شود.

*نقش کلینیک برند در حمایت از این عرصه

محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که در همین رابطه بیان کرد: برندسازی تنها در حوزه تولید نیست؛ بلکه در حوزه خدمات نیز بعضا برندسازی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت کلینیک برند برای حمایت از فعالان این عرصه گفت: برخی از صاحبان برند از ترس مواجه شدن با خطرات مالی و… از اینکه در میان برندهای برتر معرفی شوند، خودداری می کنند؛ زیرا این نگرانی را دارند که ممکن است در صورت کسب شهرت، مالیات بیشتری بپردازند.

بنانژاد تاکید کرد: امروز با شفاف بودن حساب ها و عدالت مالیاتی و مشورت دادن در این حوزه در کلینیک برند، می توان این مساله را برطرف کرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از شرکت‌های «تولیدی و صنعتی سامد»، «چرم مشهد»، «خمیر مایه رضوی»، «خوشنام خراسان»، «صنایع قوه پارت سازان»، «قند تربت حیدریه»، «نوین زعفران» و «نیان الکترونیک» به عنوان برندهای برتر صنعتی خراسان رضوی در سال جاری تقدیر شد.

همچنین، «پارت لاستیک»، «پارس سامان ایرانیان»، «حوله یاس سپید مشهد»، «خدمات بار هوایی سپید بال امید»، «سراج قطعه توس» و «صنعت بام شرق ممتاز نوین» به عنوان برند شایسته تقدیر صنعتی، تجلیل شدند.

در بخش صنفی نیز «مانتو بلوط» و «نرم‌افزاری آموت» برند برتر و «زعفران تسنیم» و «گروه بازرگانی بامشکی» برند شایسته تقدیر معرفی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.