×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجارت از مرزهای خراسان رضوی با آسیای مرکزی ۴۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تجارت و ترانزیت کالا از پایانه های مرزی سرخس و لطف آباد این استان با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی طی ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پا سال قبل ۴۷ درصد افزایش یافت.

جعفر شهامت افزود: دربازه زمانی یاد شده ۱.۹ میلیون تن بار با ناوگان تجاری در قالب صادرات، واردات، ترانزیت خروجی و ترانزیت ورودی از پایانه های مرزی یاد شده تردد داشته است که حکایت از رشد ۴۷ درصدی دارد.

وی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴۵ هزار دستگاه ناوگان تجاری از ۲ مرز یاد شده تردد داشته اند که از این حیث افزایش ۳۹ درصد ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تردد در پایانه مرزی سرخس در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۷۰هزار و ۹۴۴ دستگاه با جابجایی ۹۰۷ هزار تن کالا که ۳۸ درصد رشد داشته است و مجموعه تردد در پایانه مرزی لطف آباد در مدت یاد شده ۷۴ هزار و ۳۰۹ دستگاه با جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا و با رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

شهامت با اشاره بر بالا بودن سهم تردد ترانزیتی ورودی و خروجی در پایانه مرزی سرخس نسبت به دیگر پایانه های مرزی، گفت: در این پایانه مرزی می توان برخی رویه ها و مشکلات موجود این مرز زمینی که موجب کندی حرکت و کاهش تردد روزانه ناوگان خروجی می شود را با برنامه ریزی های ویژه و تعاملات بین دستگاهی از طریق اقدامات هماهنگ اصلاح کرد.

تجارت از مرزهای خراسان رضوی با آسیای مرکزی ۴۷ درصد افزایش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: از دست دادن بخشی از ساعت کاری در مرز به دلیل اختلاف ساعت بین دو کشور، اعمال سقف پذیرش روزانه از سوی طرف ترکمنستان در پی انباشت حجم زیاد یدک های ایرانی در خاک کشور ترکمنستان و نامناسب بودن وضعیت هندسی معبر ورود و خروج پایانه مرزی به سمت کشور ترکمنستان از جمله مشکلات موجود در مرز سرخس است که این عوامل باعث افزایش زمان توقف ناوگان در این پایانه مرزی شده است.

شهامت در خصوص پایانه مررزی لطف آباد نیز اضافه کرد: این پایانه مرزی در شهرستان درگز که همواره دارای بیشترین سهم تردد ناوگان ترانزیتی خارجی در جمع پایانه های مرزی استان است از مسائل و مشکلاتی مشابه با پایانه مرزی سرخس برخوردار است.

وی بیان داشت: اجرای برخی اقدامات اصلاحی در حوزه ساختار فیزیکی محوطه مرزی در قالب اجرای طرح جامع پایانه مرزی، استاندارد سازی برخی فرآیندها و تشریفات مرزی، تقویت نیروی انسانی و رفع کمبودهای برخی دستگاهها در این حوزه می تواند در افزایش ظرفیت این پایانه موثر واقع شود./ایرنا

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.