×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تبلیغ یک جریان پویا، زنده و فعال است

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی آیت‌الله علیرضا اعرافی در پیامی به همایش “سفیران راستگو” از برگزار کنندگان، شرکت کنندگان، استادان مشارکت کننده در دوره آموزشی و مهارت افزایی مبلغین در قلمرو کودک و نوجوان و از اوقاف تشکر کرد و گفت: این دوره به یادبود همه بزرگان تبلیغ در طول تاریخ حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی به ویژه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین راستگو برگزار می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه های کشور با بیانا ینکه جریان تبلیغ یک جریان پویا، زنده و فعال است که بار آن بردوش گروه های تبلیغی، مبلغان شایسته و طلاب و روحانیون قرار دارد، افزود: مردم همیشه در طول تاریخ پشتوانه حرکت تبلیغی بودند و جریان تبلیغ با مجاهدت امام بزرگوار، هدایت های رهبری و مراجع عالی قدر، مبلغان و حوزه های علمیه امروز در کشور یک جریان زنده و پویا و فعال است و به رغم همه موانع و مشکلات بار سنگین جهاد تبیین و روشنگری را بر دوش می کشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر جریان گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی و تبلیغ و تبیین موج جهانی پیدا کرده است و ما شاهدیم‌ جامعه و جریان های تبلیغی در جهان گسترش پیدا کرده و معارف الهی و خاندان پیامبر در آفاق عالم نورافشان شده است و همه اینها آغاز یک راه مقدس و طولانی است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در تبلیغ اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که تبلیغ، تبیین و روشنگری روح و فلسفه اصلی حوزه های علمیه و غایه القصوای همه تحصیل و تدریس و تحقیق حوزه های علمیه بوده و باید باشد و فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار روحانیون راهنمای ارزنده ای بود که بر همین نکته هم‌تاکید کردند که باید فرهنگ تبلیغ را در همه ارکان روحانیت و حوزه های علمیه اشراب کنیم‌.

وی با بیان اینکه از عالی ترین‌مقامات حوزه و روحانی تا سطوح گوناگون طلبگی همه باید دارای فرهنگ ارتباط و گفتگوی با مردم‌ و عرضه کالای دینی و معارف اسلام‌ و انقلاب اسلامی باشیم، گفت: فرهنگ تبلیغ نکته بزرگی است که باید در تمام ارکان روحانیت و داعیان حوزه های علمیه گفتمان سازی شود و از سویی دیگر تحقیقات، مطالعات و تولیدات علمی حوزه باید معطوف به تبیین و روشنگری در جامعه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: همچنین در کنار تبلیغ عمومی به عنوان روش سنتی دیرپا که حوزه های علمیه و بزرگان به آن می پرداختند و پیشانی آن اصحاب منبر و مبلغان و ائمه جماعات بودند، به روشها و تبلیغ های تخصصی هم بپردازیم. از جمله تبلیغ تخصصی معطوف به گروههای سنی از کودک و نوجوان گرفته تا میانسال و کهنسالان.

وی تصریح کرد: تبلیغ باید تخصصی و معطوف به گروههای مختلف اجتماعی چون دانش آموزان ، دانشجو یان، کارگران، کشاورزان و دیگر طبقات صنفی باشد و باید به سمت بهره گیری از ابزارهای نو، شیوه های جدید فناوری های پیشرفته و انواع ابزارهای جدید حرکت کند

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انواع تخصص های تبلیغی و تبلیغ های تخصصی در کنار تبلیغ عمومی ضرورت دارد، گفت: در تبلیغ چند نکته کلیدی از جمله دانش و مهارت لازم، اخلاص و شور هیجان، شناخت مخاطب و آشنایی با دنیای مخاطب برای تفکر و اعماق وجود او لارم است و اینها اقل شرایطی این که باید در مجموع ما جمع شود.

وی افزود: در مدیریت حوزه های علمیه به مقوله تبلیغ و زیرساخت های آن توجه شده است از جمله قریب به ۳۰ رشته و گرایش در حوزه تبلیغ و تبلیغ های تخصصی در تولید محتوا و برای تربیت مبلغ تعریف شده و دوره های متعدد تبلیغی با بیش از ۱۰ طرح کلیدی از جمله طرح امین برنامه ریزی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به دوره آموزشی و مهارت افزایی مبلغین در قلمرو کودک و نوجوان، گفت: اساس شکل گیری شخصیت یک انسان از کودکی شروع می شود و معماری اصلی شخصیت یک‌انسان باید از کودکی توسط خانواده شروع شود و اگر آنجا کار درست پایه ریزی شود، جوانان برومند تربیت خواهند شد.

وی جوانان را سرمایه اصلی جامعه عنوان کرد و افزود: پیامبر فرمودند: “در حالی که کهنسالان با رسالت من مخالف بودند جوانان هم پیمانان من شدند”؛ ما باید به بازاندیشی و بازنگری جدید برای دستیابی به آفاق بلندتر بپردازیم و این نوع دوره ها می تواند پیشران حرکت بزرگ در تبلیغ برای ایران و جهان باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.