×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاپایان سال هیچ چالشی در خصوص فرآورده های گوشتی ، لبنی وتخم مرغ نداریم

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور و آبزیان در مشهد ” احمد سلحشور ” افزود: مردم خیالشان راحت باشد که ما در هیچ بخشی  مشکل نخواهیم داشت و تولید مرغ و تخم مرغ و لبنیات و شیر با قدرت توسط شرکت‌ها و تولید کننده‌های مان تولید و تامین می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر وضعیت استان در حوزه های مختلف تولید چه در حوزه گوشت قرمز ، مرغ و تخم مرغ  و شیر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد .
سلحشور تصریح کرد: در حوزه مرغ گوشتی حدود ۱۴ زنجیره تولید درحال فعالیتند که بالغ بر ۵۵ درصد تولید مرغ را این زنجیره ها در سطح استان تولید می‌کنند که در آینده نزدیک سهم تولیداتشان بطور قطع بیشتر خواهد شد واین رقم به حدود ۸۰ درصد خواهد رسید.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: در  بخش های ذکر شده ازرتبه‌های بسیارخوبی در سطح کشور برخورداریم‌ .همچنین واحدهای مرغ تخمگذار نیز خوشبختانه در سطح استان ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند و دومین تولید کننده تخم مرغ در کشور می باشیم که حجم زیادی از تولیدات ما به عراق ، افغانستان و کشورهای منطقه صادر می شود.
وی درخصوص بحث صادرات اظهار داشت: علاوه بر تامین نیاز کشور ، استان و استان‌های همجوار بحث صادرات را  داریم  که بسیار ارزنده‌است یعنی می توانیم بجز بحث کالاهای غیر نفتی، ارزآوری برای کشور داشته باشیم .
سلحشور یادآور شد: در سطح استان در حوزه تولید در هیچ بخشی مشکلی نداریم و درحال توسعه مجموعه‌ها از لحاظ کمی هستیم و امروزه اغلب این مجموعه ها بر روی کیفیت شان کار می‌کنند که بتوانند محصولات خوب و با استاندارد مورد قبول سازمان‌های نظارتی را تولید کنند و در اختیار زائرین و مجاورین قرار دهند .
رئیس کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی بدلیل شرایط حضور زائران و گردشگران در حوزه های ایجاد شده دارای فرصت بسیار خوبی است. همچنین درسطح استان سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی انجام می شودکه علاوه بر بحث تولید دربحث اشتغال نیز  می‌تواند به استان کمک زیادی کند.
وی تصریح کرد : هجدهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و آبزیان فرصت مطلوبی است که شرکت‌ها بتوانند دستاوردهای خودشان را در مجموعه نمایشگاهی عرضه نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.