×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بیش از سی هزار دانش آموز نیازمند استان تحت حمایت معلمان و دانش آموزان حامی 

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی سلم ابادی در نشست خبری مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ حامی از کارمندان آموزش و پرورش پدر و مادر معنوی فرزندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند که ۱۰میلیارد تومان کمک در ۱۰ ماهه سال جاری داشته اند؛ ۱۰ هزار معلم آموزش و پرورش استان نیز در مدت زمان ۱۰ ماهه سال جاری ۷ میلیارد تومان کمک کرده اند و ۲۱ هزار دانش آموز نیازمند را تحت پوشش قرار داده اند.

وی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان خراسان رضوی نیز در قالب طرح اکرام ایتام، حامی دانش آموزان یتیم و نیازمند تحت پوشش این نهاد در استان شده‌اند.

وی اضافه کرد: این دانش آموزان از ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند در خراسان رضوی حمایت مالی می‌کنند و طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حمایت مالی داشته اند و امیدواریم از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به ۱۰ هزار حامی دانش آموز برسیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: امسال به همت مردم و منابع دولتی بیش از ۶۴میلیارد تومان فقط در قالب بسته های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند استان کمک شده است، چه آن هایی که تحت حمایت کمیته امداد نبوده اند، چه آن ها که بوده اند، و از این مبلغ فقط یک و نیم میلیارد شامل منابع دولتی بوده و بقیه از کمک های مردمی تامین شده است که نشان از فرهنگ انسان دوستی، نوع دوستی و دینداری مردم مشهد و استان دارد.

وی افزود: در قالب طرح مدارس همدل دو سال گذشته ۳۰۰ نفر، سال گذشته ۵۰۰ نفر و امسال هزار و ۳۸۰ دانش آموز نیازمند در ۲۰۰ مدرسه غیردولتی و هیات امنایی تحصیل کردند، این اتفاق و کار نیک بدون اینکه کسی بفهمد و در جایی ثبت شود اتفاق افتاده که که حداقل مبلغ این خدمت ۲۱میلیارد تومان احتساب می شود. در خصوص مدارس سمپاد هم ۵۸ دانش آموز استان در مدارس سمپاد استان بدون پرداخت هیچ هزینه ای تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: ۱۰۳ نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی ره دارای رتبه ۱ تا ۵۰۰۰ در آزمون سراسری امسال بودند و این همت بالای این بچه ها را نشان می دهد.

سلم آبادی بیان کرد: در سال تحصیلی کنونی ۶۱۷ فرد تحت حمایت بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش معرفی شدند که قرار بر این شد به هر شخصی بتواند گواهینامه مدرک خود را بگیرد یک میلیون تومان مساعدت از طرف کمیته امداد امام خمینی پرداخت شود که تاکنون ۲۴۷ نفر آنان به کلاس درس بازگردانده شده اند.

وی ادامه داد: طرح معلم حامی در حال حاضر به صورت نمونه و برای اولین بار در کشور در قوچان در حال انجام است که با دعوت از ۱۵۰ آموزشگاه بسیار مورد استقبال رئیس اداره، معلمان و مدیران قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: در قالب طرح های تابستانی امسال ۲ هزار و ۴۸۰ دانش آموز با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای زیر پوشش مهارت های فنی و حرفه ای قرار گرفتند.

سلم آبادی در پایان از همت بالای آموزش و پرورش استان در برقراری عدالت آموزشی در سطح استان تقدیر کرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.