×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
بیست‌وچهارمین مجتمع رفاهی بین راهی آستان قدس در ۱۸ خردادماه افتتاح خواهد شد

مهدی قربانی ظهر امروز در نشست خبری افتتاح بیست‌وچهارمین مجتمع رفاهی امام رضا(ع) که در شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این شرکت بازوی آستان قدس در ساخت مجموعه‌های عام‌المنفعه مانند مجتمع‌های رفاهی بین راهی، کتابخانه، خوابگاه دانشجویی و… است و در مدت ۳۰ سال فعالیت خود، به غیر از مجتمع‌های رفاهی بین راهی، بالغ بر ۱۵ پروژه عام‌المنفعه را با دستور و حمایت آستان قدس اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه این شرکت تاکنون ۲۳ مجتمع رفاهی بین راهی در نقاط مختلف کشور ساخته است، افزود: از این تعداد حدود ۲۰ مجتمع در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی قرار دارد و سه مجتمع هم در شهرستان‌های میرجاوه سیستان و بلوچستان (بزرگترین مجتمع)، راور کرمان و دامغان ساخته شده است. پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه نیز بیست‌وچهارمین مجتمع رفاهی واقع در گلوگاه گلستان افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی با بیان اینکه این مجتمع‌ها با هدف ارائه خدمات به زائرین ساخته شده‌اند، عنوان کرد: هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ متراژ، مجتمع‌های رفاهی ساخته شده توسط آستان قدس در سطح بالاتری نسبت به سایر مجتمع‌های رفاهی قرار دارد. ما تلاش کرده‌ایم یک سری امکانات اقتصادی نیز در این مجموعه‌ها قرار دهیم تا هر مجموعه بتواند خودش را اداره کند و به لحاظ مالی نیازی به آستان قدس یا شرکت عمران نداشته باشد.

قربانی با بیان اینکه کار ساخت مجتمع گلوگاه حدود یک سال و نیم به اتمام رسید، اضافه کرد: مساحت کل این مجتمع ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر و زیربنای آن هم ۳۵۰۰ متر است و هزینه تمام شده ساخت آن، رقمی در حدود ۱۸ میلیارد تومان می‌باشد. به زودی کار ساخت بیست‌وپنجمین مجتمع رفاهی آستان قدس نیز در مسیر یزد به شیراز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مجتمع گلوگاه دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر مجتمع‌های رفاهی آستان قدس متمایز می‌کند. به عنوان مثال تصفیه‌خانه این مجتمع در داخل خودش ساخته شده است. همچنین ما در این مجتمع به جای واحدهای تجاری کوچک، هایپرمارکت و رستوران نیز قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی با بیان اینکه در برخی از مواقع تمام درامدهای این شرکت صرف انجام کارهای عام‌المنفعه می‌شود، گفت: مساحت کل مجتمع‌های رفاهی بین راهی ساخته شده توسط آستان قدس، حدود ۲۸ هزار متر مربع است.

وی بیان کرد: بزرگترین مجتمع رفاهی ساخته شده توسط شرکت، مجتمع میرجاوه در نقطه مرزی با پاکستان است که حدود ۶۰هزار متر مربع مساحت دارد.

قربانی در خصوص نگهداری از این مجتمع‌ها و حفظ بهداشت آن‌ها بیان کرد: موسسه موقوفه زائر به صورت تخصصی نگهداری این مجتمع‌ها را برعهده دارد. اما تفاوت اصلی مجتمع‌های امام رضا(ع) با دیگر مجتمع‌های بین راهی، نظافت، سرویس‌دهی و خدمات آن است. ما نگاه صرفا اقتصادی به این مجموعه‌ها نداریم و به دنبال این هستیم که به بهترین وجه از لحاظ امکانات، نظافت و پاسخگویی در خدمت زائران باشیم. احداث این مجتمع‌ها در برخی مناطق مثل شمال کشور، مجتمع دشت، باعث توسعه منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با اشاره به افتتاح یک کتابخانه توسط شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در بشرویه بیان کرد: در خصوص خدمات عام المنفعه شرکت، این مجموعه هفتمین کتابخانه ساخته شده توسط مجموعه است و علاوه بر آن مجموعه‌های ورزشی و فرهنگسراها نیز در نقاط مختلف استان مثل محمدآباد، گناباد و… احداث کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شرکت صنایع معادن و عمران رضوی از زیر مجموعه‌های اقتصادی آستان قدس است و در حوزه تولید مصالح و مواد ساختمانی، کارهای معدنی و خدمات کارگزاری به صورت تولید فعالیت می‌کند افزود: این شرکت در حوزه معدن نیز فعال است. مجموعه‌ای در نهبندان داشتیم که ۷حدود سال تعطیل بوده است و به همت این شرکت مجددا فعال شده است. نهبندان جزو محروم‌ترین مناطق استان است اما در عین حال بهترین گرانیت کشور را هم دارد. در حال حاضر نیز تنها کارخانه فعال در نهبندان و شهرکت صنعتی همین مجموعه معدنی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.