×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیستمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد افتتاح شد

به گزارش توس اکو، طی مراسمی با حضور معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، مدیران شهری و استانی بیستمین نمایشگاه گل و گیاه و باغبانی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد به صورت رسمی افتتاح شد.

“علی نجفی” معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم گفت: این نمایشگاه از امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز در محل نمایشگاه بین المللی دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گل وگیاه و باغبانی از ساعت ۱۶ الی ۲۲ آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۷۰ شرکت کننده در قالب ۵۰۰ غرفه محصولات خود را در حوزه گل های آپارتمانی و تزئینی، گل های بیرونی، گل های شاخه بریده ، انواع گلدان ها، کودر و بذر، ادوات باغبانی و تجهیزات پارکی در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در نمایشگاه امسال شرکت‌هایی از شهرهای استان‌ خراسان رضوی، تهران، مازندران، گیلان، مرکزی، همدان، کرمان ، اصفهان، قم و اراک حضور دارند.

نجفی به اجرای باغ‌های متحرک، محله، وارونه، جاذبه های بومگردی، خاطره و باغ کودک، زیرواسکیپ، تراس سبز، کیک گل ، باغ کتاب و … در بیستمین نمایشگاه گل وگیاه اشاره و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نگهداری از فضای سبز، جلب مشارکت های مردمی و ترغیب بازدید کنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ایجاد موقعیت شغلی در زمینه تولید گل و گیاه و صنایع وابسته و … از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد، سه نشست تخصصی مدیریت هوشمند یکپارچه فضای سبز در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه، کشاورزی شهری در چارچوب گلخانه های کوچک مقیاس در تاریخ ۲۳ و اقتصاد فضای سبز در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در محل سالن جلسات نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه و معرفی محصولات متنوع تولیدکنندگان صنعت گل و گیاه و تجهیزات گلخانه ای و پارکی در سالن های مفاخر، فردوسی و فضای باز نمایشگاهی مشهد آغاز به کار کرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص مشارکت کنندگان این نمایشگاه گفت: ١٧٠ مشارکت کننده در این نمایشگاه بزرگ از سراسر کشور حضور دارند که ١٣۵ مورد آن از استان خراسان رضوی و ٣۵ شرکت کننده از استان های تهران، البرز، قم، مرکزی، مازندران، گیلان، همدان، کرمان و اصفهان حضور دارند.

صیفی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه، ٢ کلاس تخصصی نیازهای سم و کود گیاهان آپارتمانی و پرورش گیاهان آپارتمانی، نشست تخصصی کشاورزی شهری در چارچوب گلخانه های کوچک و نشست تخصصی اقتصاد فضای سبز نیز برگزار خواهد شد.

وی همچنین در خصوص دیگر رویداد نمایشگاهی در این ایام افزود: همزمان با نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه کارآفرینی مشهد نیز با هدف حمایت از کارآفرینان سراسر کشور در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

صیفی ادامه داد: این نمایشگاه نیز با حضور ١۵٠ غرفه دار و ۵ سیاه چادر از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، همدان، مازندران و یزد از امروز، چهارشنبه ٢٠ اردیبهشت ماه شروع به کار می کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص زمینه مشارکت این نمایشگاه گفت: صنایع دستی، پوشاک، غذاهای محلی، سوغات و هدایا از زمینه های برگزاری نمایشگاه کارآفرینی مشهد است که کارآفرینان این حوزه دستاوردهای خود را در فضایی به وسعت ١٣۵٠ مترمربع در سالن عطار نمایشگاه مشهد عرضه خواهند کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.