×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از خانه اسکواش خراسان رضوی تا سال آینده

به گزارش توس اکو، امیر عزیزی‌پور روز پنجشنبه در حاشیه مرحله پایانی مسابقات جایزه بزرگ اسکواش در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهد گفت: نگاه ویژه‌ای به بخش استعدادیابی و پشتوانه سازی داریم و هم اینک ۱۲ هزار نفر به صورت سازمان یافته این رشته را در کشور دنبال می‌کنند که با ورزشکاران عمومی به ۲۰ هزار نفر می‌رسند.

رییس فدراسیون اسکواش افزود: همچنین به منظور همگانی کردن این ورزش تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش و دیگر نهادها به امضا رسیده است. همچنین تفاهم نامه‌ای با آستان قدس رضوی به امضا رسید که این رشته در استان به صورت ویژه‌تر دنبال شود.

وی با بیان اینکه رشته اسکواش نیز توسط هیات اجرایی برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۸ پذیرفته شده است، افزود: از الان باید کارهای ویژه‌تری برای حضور در المپیک انجام دهیم و برنامه های راهبردی در این خصوص تدوین کرده‌ایم. همچنین در چهار ماه نخست سال آینده، سه مسابقه در کشورهای قطر، پاکستان و چین خواهیم داشت و ورزشکاران ملی‌پوش را باید با آمادگی کامل اعزام کنیم.

رییس فدراسیون اسکواش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در مشهد، گفت: در این مسابقات از دهم بهمن ماه رقابت ۳۲ نفر آغاز شده و امروز مرحله پایانی مسابقات است. به هشت نفر برتر در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ دلار جایزه اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: از هفته نخست آینده نیز مسابقات لیگ برتر اسکواش با حضور هفت تیم در بخش مردان و ۶ تیم در بخش بانوان به میزبانی گیلان آغاز خواهد شد.

عزیزی‌پور اظهار کرد: خانه اسکواش خراسان رضوی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که امیدواریم در سال آتی به بهره‌برداری برسد و یک مجموعه خوب و خاص در شرق کشور داشته باشیم. این استان ظرفیتهای بسیار خوبی در اسکواش دارد و مسیر حرکت خود را پیدا کرده است.

وی در خصوص فعالیت بانوان در این رشته هم، گفت: طبق ارزیابیهای انجام شده و ظرفیتهای موجود می‌توانیم جزو چهار تیم برتر آسیا در اسکواش بانوان باشیم.

 

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی نیز در رابطه با مرحله نهایی این مسابقات که با حضور رییس فدراسیون برگزار شدگفت: این دوره از مسابقات رنکینگ جهانی اسکواش جایزه بزرگ مشهد کاپ در رده بزرگسالان با حضور ۳۲ نفر از بازیکنان در سطح ملی و برتر کشور به مدت ۳ روز تا ۱۲ بهمن ماه در محل کورت های اسکواش آستان قدس رضوی برگزار شد.

وی افزود: «سپهر اعتمادپور» از استان مرکزی به مقام نخست یافت و «پویا شفیعی فرد» از آذربایجان شرقی مقام دوم را کسب کرد.

محمود صادقی افزود: «علیرضا شاملی» از کیش و «محمدرضا ضیاء کاشانی» از تهران نیز مقام سوم را به طور مشترک به دست آوردند.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی اسکواش به کشورها این مجوز را داده که در طی سال در کنار برگزاری مسابقات، نتایج ۲ مسابقه منتخب که مختص ورزشکاران بومی کشور بوده را در رنکینگ جهانی در نظر داشته باشند، مسابقه جایزه بزرگ اسکواش یکی از آنها بود.

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی اظهار کرد: این مسابقات از دهم بهمن ماه در مجموعه ورزشی آستان قدس با حضور ۳۲ ورزشکار آغاز شد و امروز به پایان رسید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.