×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره‌برداری ۱۶هزار مترمربع فضای ورزشی در مشهد

سرپرست شهرداری مشهد روز شنبه در این مراسم با اشاره به بهره برداری از زمین های ورزشی روباز، آسفالته و چمن مصنوعی گفت: در کنار این زمین های ورزشی تعدادی پارک و مجموعه ورزشی نیز به تجهیزات ورزشی مجهز شده و برای استفاده مردم در اختیار آنان قرار گرفت.

جواد اصغری افزود: این طرح‌ها شامل مجموعه‌های ورزشی روباز بوستان مطهر و بوستان بانوان پردیس در منطقه۲، مجموعه‌های ورزشی روباز و آسفالته ۲۲بهمن و زمین ورزشی خواجه ربیع در منطقه سه، زمین ورزشی روباز کرامت در منطقه پنج، چمن مصنوعی رجا و شهید بهشتی در منطقه ۶ و چمن مصنوعی بوستان کوهسنگی در منطقه هشت شهرداری مشهد بودند.

وی ادامه داد: ‌این طرح ها در قالب مصوبه پروژه‌های زودبازده که از نخستین مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد بود به بهره برداری می رسد و در مرحله اول این طرح و همچنین طرح تحول ساماندهی با مشارکت مردم و نظر شهروندان و شورای محلات، تعداد۴١٠ طرح شناسایی و ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار، به آن تخصیص داده شد به همین دلیل باید از شورا برای مصوباتی که در مسیر خدمت رسانی به مناطق حاشیه شهر داشته‌اند، قدردانی کرد.

سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به رونمایی از دیوارنگاره هفت شهید در مشهد گفت: وظیفه ما الگوبرداری از زندگی شهداست و اجرای این طرح نیز با هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدا صورت گرفته است زیرا ما وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و اجرای دیوارنگاره‌ها و نقاشی تصاویر شهدا نیز با همین هدف انجام می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در این مراسم با تاکید بر توزیع متوازن خدمت در تمامی محلات حاشیه‌ شهر مشهدگفت: انقلاب اسلامی ادامه بعثت است و امام راحل و امام خامنه‌ای راهبران این حاکمیت الهی هستند و بر همین اساس امیدواریم با تلاش‌های این دوره مدیریت شهری مشهد شاهد تغییرات خوبی در مناطق کم برخوردار باشیم.

سردار سید هاشم غیاثی افزود: شهرداری و شورا باید در بین مناطق و محلات شهر مشهدبه شکل متوازن توزیع خدمت کنند و ما به عنوان سپاه و بسیج نیز در حد توانمان در کنار شهروندان و شهرداری خواهیم بود زیرا در این محلات نوجوانان با استعدادی به خصوص در عرصه ورزشی حضور دارند که با ایجاد زیر ساخت‌ها می‌توانند به موفقیت‌ نیز دست یابند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: طرحهای ورزشی و فرهنگی حاشیه‌شهر، کانون شکوفایی نوجوانان این محدوده هاست.

حسن موحدیان افزود: با سیاست‌های شورا اقدامات خوبی در حاشیه شهر انجام شده است اما هنوز نیاز به تلاش بیشتر است زیرا از ماموریت‌های مهم شورای ششم اجرای عدالت است و باید عقب‌ماندگی‌های حاشیه شهر مشهد مرتفع شود.

وی با اشاره به طرح انتقاداتی نسبت به گسترش امکانات در حاشیه شهر ادامه داد: معتقد هستیم توسعه و پیشرفت شهر و کشور مدیون همین مردم است و نباید از آنان غفلت شود و امیدواریم مردم هم در این خصوص مساعدت کنند و با همکاری آنها در نگهداری و توسعه این فضاها، شاهد شکوفایی نوجوانان این منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد نیز با اشاره به این که شیب خدمت‌رسانی به سمت حاشیه شهر مشهد حرکت کرده است گفت: افتتاح‌ طرحهای امروز که به همت مدیریت شهری رقم ‌خورد، سطح گسترده‌ای از شهر را در بر می‌گیرد.

علی رضازاده‌ همدانی افزود: بیش از ۴٢ درصد بودجه عمرانی مشهد در حاشیه شهر هزینه می‌شود که پیش از این این رقم در بهترین حالت ١٢ درصد بود و این موضوع نشان‌دهنده کار جدی در پهنه‌ای وسیع از شهر است.

وی ادامه داد: در طرح تحول این موضوع در ۶ حوزه و ۶٩ رده خدمتی تعریف شده است و طرح ها با نگاه به بطن جمعیتی در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: تنوع طرحهای زودبازده زیاد است و از حمل و نقل تا فرهنگی و فضای سبز را شامل می‌شود که بهره‌برداری از ۹ زمین ورزشی، بخش کوچکی از برنامه تغییر تحول و طرحهای زودبازده به شمار می‌رود.

رضازاده‌همدانی افزود: طرح های زودبازده از اولین مصوبه‌های شورای شهر مشهد بود و به هر محله ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.