×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد بهره برداری شد

 

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی؛”جعفر فرشچی طوسی” افزود : مراسم بهره برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، استاندار خراسان رضوی و چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این مراسم که در محل شهرک صنعتی شماره پنج مشهد برگزار شد، گفت: این شهرک که با نام شهرک صنعتی رضوی نامگذاری می شود، هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت دارد.

جعفر فرشچی افزود: ۲۰۰ هکتار از وسعت این شهرک صنعتی در مرحله نخست به راه اندازی ۲۴۰ واحد صنعتی اختصاص یافته و زمینه اشتغال ۶ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست از بهره برداری این شهرک صنعتی که به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور مطرح است، ۴۰ مگاوات برق تامین شده و پست ۱۳۲ کیلوولت و خطوط انتقال برای آن ایجاد شده است، همچنین حفر چاه برای تامین آب این شهرک انجام گرفته و زمینه انتقال آب از سد دوستی به آن نیز فراهم شده است.

وی با بیان شهرک صنعتی رضوی مصوبه هیات وزیران را داشت که چندین سال بدون اجرا باقی مانده بود، افزود: با عنایت استاندار خراسان رضوی، همکاری دستگاه های اجرایی و همراهی اعضای شورای اسلامی رضویه و مردم این شهر، مشکلات این شهرک برطرف و زمینه راه اندازی آن فراهم شد تا بتوان کمبود زمین صنعتی در محور غرب مشهد را جبران و توسعه صنعتی این شهر را به سمت شرق پیش برد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: شهرک صنعتی رضوی با اجرای طرح توسعه پنج هکتاری، در آینده نزدیک تبدیل به بزرگترین شهرک صنعتی کشور خواهد شد.

به گفته وی، از آنجا که این شهرک از یک طرح ملی برخوردار است، درخواست داریم تا کمیته عالی شهرک صنعتی مشهد با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و خدمت رسان شکل گیرد تا تاثیرات منطقه ای و بین المللی خود را با مزیت‌های مربوطه داشته باشد، این موضوع نیاز به نگاه، اعتبارات و تعاملات ویژه دارد.

فرشچی بیان کرد: مصوبه دیگری از هیات وزیران که بیش از یک دهه مغفول مانده بود، توسعه شهرکهای صنعتی توس و ماشین سازی اطراف مشهد ویژه استقرار شرکتهای دانش بنیان بود که با عنایت استاندار، مصوبه توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی ماشین سازی در سال گذشته از سوی کارگروه امور زیربنایی استان صادر و موافقت‌های لازم در استان گرفته شد تا به مرحله اجرا درآید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.