×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری ۶۳ اقدام در دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع انتخابات

به گزارش توس اکو،مسعود میرزایی شهرابی امروز ۸ اسفندماه، در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد:دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته در سیاست‌گذاری‌ها و جریاناتی که در کف جامعه است، نقش‌آفرین‌های اصلی به ویژه در حوزه انتخابات هستند؛ زیرا مردم به اظهارات افراد دانشگاهی، اعضای هیات علمی، نخبگان و دانشجویان اعتماد دارند و همواره یکی از مراجع مهم مردم، جامعه دانشگاهی هستند.

میرزایی با بیان اینکه ما در دانشگاه فردوسی کار خود را به صورت جدی در حوزه انتخابات از اواخر آذرماه شروع کردیم، عنوان کرد: ۶۳ فعالیت مهم در این عرصه داشتیم و در دانشکده‌ها و اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه جلسات و نشست‌های انتخاباتی برگزار شد. نیمی از ۶۳ فعالیت مهم ما سایبری است. تلاش کردیم از اواسط دی‌ماه شور و حال انتخاباتی و فضای سمعی-بصری را برای دانشگاهیان ایجاد کنیم.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد افزود: به اوایل بهمن نزدیک می‌شدیم و تلاش می‌کردیم محتواهای انتخاباتی و با رویکرد علمی اهمیت انتخابات را مطرح کنیم، تاثیرات رای دادن و ندادن را تبیین نماییم، با رؤسا و مسئولان دانشکده‌های ۱۳گانه دانشگاه فردوسی و معاون فرهنگی جلسه داشته باشیم و این موضوع را مطرح نماییم که از مسائل احساسی و مواردی که پشتوانه علمی و اصولی ندارد، پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم محتواهای وزینی را تهیه کنیم که پایه آن‌ها بحث ملی، غیرت دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است. این محتوای علمی را در اختیار جامعه دانشگاهی گذاشتیم. مصاحبه‌هایی که مسئولان داشتند در راستای جهاد تبیین و تنویر افکار عمومی بوده و اینکه چرا در سطح دنیا کشورهای خاصی برای انتخابات ایران وقت می‌گذراند و به آن حساس هستند؟ اگر قرار نیست بعد انتخابات اتفاقی در کشور رخ دهد، چرا انقدر هزینه می‌کنند؟ سعی کردیم این محتواها را بیان کنیم.

میرزایی با بیان اینکه اوج فعالیت‌های انتخاباتی ما با پایان ترم و رفتن بخشی از دانشجویان به شهرهای خود همراه شد و کمتر حضور دانشجوها را داشتیم، تصریح کرد: با این وجود مهمترین برنامه‌های ما نشست‌های انتخاباتی بود که نامزدها در دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند. کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های دانشجویی داشتیم. ۱۲ کرسی آزاداندیشی، نشست و مناظره به گرمی برگزار شد. آخرین نشست دانشجویی حضور چهار نفر از کاندیداهای مجلس بود.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکخ همواره یکی از مرجع‌های مهم مردم عزیز ما جامعه دانشگاهی است، افزود: ما در انتخابات با عنایت به نقش‌آفرینی مهم جامعه دانشگاهی فعالیت خوبی داشتیم، زیرا نگاه ما این بود که از طرح موضوعات احساسی و هیجانی پرهیز کنیم و واقعیت‌ها را ارائه دهیم که بر اساس این مستندات ما به عنوان‌ جامعه معین استان در حال دعوت از مردم هستیم. دانشجو انتقادات سفت و سختی دارد و انتظار داریم بتواند در فضاهای دانشگاهی صحبت کند تا اسیر دام معاندین نشود. دانشجویان در جلسات به خوبی حضور داشتند و انتقادات خود را مطرح می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی‌ها نسبت به آنچه توقع داشتیم، می‌توانست بیشتر باشد اما با وجود سمپاشی‌ها، استقبال دانشگاهیان خوب بود و خیلی جلوتر بودیم و هستیم. درصد مشارکت استان نیز درصد خوبی خواهد بود. جامعه دانشگاهی اگر نقش‌آفرینی خود را نداشته باشد، برنامه‌ها و قانون‌هایی که تصویب می‌شود حتما نقص خواهد داشت و دچار آسیب و صدمه خواهیم شد، هرچه نقش‌آفرینی دانشگاهیان بالا باشد از این نقص در امان خواهیم بود.

میرزایی بیان کرد: ما چهار شعبه اخذ رای در دانشگاه فردوسی خواهیم داشت. سیاست امسال در برگزاری انتخابات این است که تعداد صندوق‌های اخذ رای افزایش پیدا کند. در دانشگاه فردوسی معمولا دو شعبه داشتیم، اما امسال چهار شعبه است و رایزنی می‌کنیم تا بیشتر هم شود.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: به برنامه‌ها رای دهیم، این عبارت که اگر یک فرد خاص بیاید شور و نشاط بالا می‌رود، درست نیست. در انتخابات باید کلیدواژه‌های جدید و تراز انقلاب و مملکت داشته باشیم و نباید توجه صرف به فرد کنیم، بلکه باید برنامه فرد را نگاه کنیم. ما ۲۵ هزار دانشجو داریم که ۳۰۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل بوده و در کل ۲۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.