×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری یادواره شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی در مشهد

به گزارش توس اکو، امیر سرتیپ رضا آذریان در مراسم یادواره شهید صیاد شیرازی که در مهمانسرای ثامن‌الائمه(ع) قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز سالگرد یک قهرمان، از قهرمانان با اخلاق و مخلص نظام جمهوری اسلامی، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است. در وصف شهدا و به ویژه این شهید بزرگوار قدرت و توان صحبت کردن ندارم. جایگاهی ندارم که در مورد شهیدی صحبت کنم که مقام معظم رهبری بر پیکرش بوسه زدند.

وی افزود: مردم ایران نیز به همین دلیل که این شهید بزرگوار فردی مومن، متعهد و انقلابی بود، آنگونه در مراسم تشییع جنازه آن شرکت کردند. ایشان یک قهرمان بود و ما همیشه باید یاد قهرمانان را گرامی بداریم و هرچه از آنها یاد گرفتیم به کسانی که این قهرمانان را ندیدند بگوییم؛ اینکه آن‌ها چگونه به یک قهرمان تبدیل شدند و در کجا و چگونه زندگی می‌کردند و چه علاقه‌ای به امام و رهبر انقلاب داشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تصریح کرد: دوست‌داران شهدا می‌دانند که هرکسی قهرمان یک ملت نمی‌شود و به شهادت نمی‌رسد، مگر اینکه خدا برای او بخواهد، مگر با عملکردش و خالص بودنش. این افسر رشید ارتش در یک خانواده نظامی به دنیا آمد و با عشق و علاقه وارد ارتش شد. در دنیایی که با تفکر شهید صیاد سازگار نبود، اما او با عشق به این لباس و مردم وارد ارتش شد.

آذریان خاطرنشان کرد: شهید صیاد پس از ورود به ارتش متوجه این موضوع شد که در چه صحنه‌ای قرار گرفته است و به دنبال این بود تا از صحنه خارج شود، اما تحمل کرد و از دین و اعتقاداتش کوتاه نیامد، به گونه‌ای که حتی در تمام شرایط نماز اول وقت را ترک نکرد.

وی ادامه داد: شهید صیاد ارتباطش با حوزه‌های علمیه را ترک نکرد، به دنبال ترویج فرهنگ اسلامی بود و کنار مردم، علما و روحانیون نیز حضور داشت. رژیم پهلوی در روز‌های منتهی به پیروزی انقلاب شهید صیاد را بازداشت کرد، اما پس از پیروزی انقلاب مردم او را آزاد کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا افزود: شهید صیاد فردی بود که برای خدا کار می‌کرد. حضرت آقا می‌فرمایند زمانی که خبر شهادت صیاد شیرازی را به من دادند، گفتم که حیف بود صیاد بمیرد، او شایسته شهادت بود. صیاد شیرازی پیش از اینکه به شهادت برسد، توسط مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری مفتخر شد. شهید صیاد ارتقای درجه خود را رضایت رهبری و رضایت امام زمان (عج) می‌دانست و پس از ابلاغ درجه‌اش از خانواده‌اش درخواست کرد که برای شهادتش دعا کنند.

آذریان بیان کرد: بزرگ‌ترین اقدام شهید صیاد شیرازی تشکیل گروه معارف جنگ بود که پس از شهادتش در ارتش این گروه به نام ایشان نامگذاری شد. جوانانی که وارد نیرو‌های مسلح و ارتش می‌شوند باید درک کنند نیرو‌های مسلح و مردم در دوران دفاع مقدس چه حماسه‌ای خلق کردند. شهید صیاد شیرازی در این اقدام خودش پیشتاز بود و دانشجویان را به مناطق عملیاتی می‌برد و به آنان آموزش می‌داد.

وی ادامه داد: در آخرین عملیات دفاع مقدس همه دیدند که صیاد شیرازی چگونه وارد میدان شد و عملیات مرصاد را مدیریت کرد و ریشه منافقین را در همان عملیات خوشکاند. منافقین نیز از این عملیات کینه کرده و زمینه ترور و شهادت صیاد شیرازی را در این روز برنامه‌ریزی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.