×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برگزاری کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید امدادگر در هفته بسیج ۱۴۰۳

به گزارش توس اکو، نشست خبری یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، محسن ذاکریان مدیرکل هلال‌احمر خراسان رضوی عصر امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهدمقدس برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمرکشور در این نشست با بیان اینکه شهید امدادگر کسی است که به‌صورت داوطلبانه در دفاع مقدس خدمات امداد و نجات انجام داده است، اظهار کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب این است که یاد شهدا در جامعه گرامی داشته شود. بر همین اساس، کنگره ملی بیش از ۲۵۰۰ شهید امدادگر سراسر کشور، سال آینده در هفته بسیج برگزار خواهد شد. کمیته‌های فنی و ستادی این رویداد تشکیل شده و با مشارکت همه دستگاه‌های درگیر، همه عزیزانی که به‌عنوان امدادگر بسیجی به مناطق هدف اعزام شده‌اند، مشمول این کنگره خواهند شد.

وی افزود: این کنگره قرار است جنبه‌های بین‌المللی داشته باشد و شهدای امدادگر محور مقاومت را هم در بر بگیرد. در جریان برگزاری هم آن‌چه بیش از همه نمود خواهد داشت، آثار هنری متعددی است که با محوریت تولید فیلم و سریال، تألیف کتاب و دل‌نوشته و اجرای سرود تولید شده و افتخار ما این است که محتوای همه این آثار در جهتی است که شهید و خانواده او به نماد وفاق و همدلی تبدیل شوند.

کولیوند خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که شهدا در هر نقطه از کشور به‌عنوان مراجع اعتماد و احترام مردم شناخته می‌شوند، زیرا این شهید در حقیقت جوانی بوده است که جان خود را برای نجات دیگران تقدیم کرده و این چهره‌ها می‌توانند به‌عنوان نماد‌های وحدت عمومی و فراگیر در جامعه شناخته شوند که هرجا نامی از آن‌ها برده می‌شود، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، زیر این پرچم گردهم جمع شوند.

وی ادامه داد: این کار بسیار ارزشمندی است که در خراسان رضوی انجام شده تا شهدای امدادگر گرامی داشته شوند و خانواده‌های آنان موردتکریم و تجلیل قرار بگیرند. ثبت تاریخ شفاهی همسران، مادران و پدران شهدا یکی دیگر از راهبرد‌های فرهنگی جمعیت هلال‌احمر کشور است تا در تاریخ ثبت شود این جوانانی که مشتاقانه جان خود را برای هم‌وطنان خود تقدیم کرده‌اند، چه انگیزه‌ها و روحیاتی داشته‌اند.

 

تقدیم ۳۸ شهید امدادگر از خراسان رضوی

مدیرکل هلال‌احمر خراسان رضوی هم در این نشست با بیان اینکه خراسان رضوی در مجموع ۳۸ شهید امدادگر دارد، تصریح کرد: در کل کشور ۴۶۰ شهید از جمعیت امدادگران تقدیم اسلام و انقلاب شده که ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت تکریم آنان از دهم آذر تا دهم دی‌ماه در حال برگزاری است.

وی تأکید کرد: در صدر این برنامه‌ها فردا پیکر مطهر شهید گمنام در مجموعه ۱۰ دی مشهد دفن خواهد شد و مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی و اجتماعی همچون اجرای تئاتر فرهنگی، تولید نماهنگ اختصاصی شهید امدادگر، شب‌شعر و فراخوان شعر با چاپ کتاب اختصاصی، شب خاطره با حضور پیشکسوتان امدادی هلال‌احمر در دفاع مقدس، حضور بانوان حماسه‌ساز در حرم مطهر رضوی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای خراسان، جمع‌آوری خاطرات امدادگران در کتاب «ماه سرخ» و انعقاد قرارداد چاپ پنج کتاب رمان داستانی در جریان است تا یاد این شهدا محفوظ باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.