×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برگزاری نخستین اجلاس ملی خیرین هیات‌های مذهبی در مشهد

به گزارش توس اکو، رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر پنجشنبه در این اجلاس در محل هتل مدینه الرضا مشهد گفت: هیات‌ها به سیره اهل‌بیت(ع) تأسی دارند، از جمله فعالیت معصومین(ع) خدمت به نیازمندان بوده است.

حجت‌الاسلام محمد قمی افزود: استمرار کار خیر یکی از اعمال هوشمندانه است، آن زمان که خیّر نه‌ فقط در یک برنامه به کار خیر می‌پردازد بلکه انگیزه خالصانه و نیت خود را به‌ صورت مستمر حفظ می‌کند.

به گفته وی، گاهی به سبب این نیک ‎اندیشی، یک جریان خیرخواهانه شکل می‌گیرد و سپس تقویت می‌شود و به کمال اثرگذاری می‌رسد.

وی ادامه داد: مجمع خیرین هیات با حضور نمایندگانی از این افراد نیک‎ اندیش، تلاش دارد تا زمینه‌های مورد نیاز برای تمرکز کار خیر را شناسایی و معرفی کند.

 

عنایت اهل بیت(ع) بی حد و مرز است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این همایش گفت: معرفت ولایت اهل‌بیت(ع) موضوعی است که خداوند عالم به دل‎های آماده و فطرت‎های پاک عنایت می‌کند.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه عنایت اهل‌بیت(ع) حد و مرز نمی‌شناسد، افزود: عنایت اهل بیت(ع) محدود به جغرافیا و مذهب هم نیست.

وی ادامه داد: امروز اگر مظلومیت مردم غزه را مشاهده می‌کنیم، باید به درگاه امام رضا(ع) متوسل شویم تا این عنایت، ایمان آنان را راسخ ‎تر و دشمنانشان را به شکست نزدیک‎تر کند زیرا اضمحلال بدخواه دین خدا، وعده پروردگار است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: مرکز نیکوکاری ویژه‌ای ذیل فعالیت بنیاد دعبل خزاعی سازمان تبلیغات شکل گرفته تا حتی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هم نیستند، بتوانند از حمایت‌های متمرکز و هدفمند برخوردار شوند.این یک نمونه از برکات بی‌پایان هیئات مذهبی و کانون‌های ستایشگری در کشور است که در عرصه اثرگذاری اجتماعی به میدان می‌آیند و مقدمه کار‌های بزرگ و خیرخواهی‌های فراگیر می‌شوند.

 

مشهدالرضا (ع)، میزبان ۲۵۰ خیر هیئات مذهبی کشور

حجت‌الاسلام داود صالحی عضو شورای مرکزی مجمع خیرین هیئت در ابتدای این مراسم با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ خدمت در هیئت اظهار کرد: امر اصلی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل مجمع پیرغلامان اهل‌بیت (ع) این است که خدمت به هیئت نهادینه شود و ارکان هیئات مذهبی توسعه پیدا کنند. بر همین اساس، تاکنون در ۲۸ استان کشور جلسات توجیهی و مقدماتی برگزار شده و بیش از ۱۱۰۰ نفر در سراسر کشور ذیل مجمع خیرین هیئت فعالیت می‌کنند. در رویداد امروز نیز ۲۵۰ خیر نام‌آور و نیک‌اندیش متشکل از ۲۰۰ فعال از سراسر کشور و ۵۰ خیر از مشهد حضور دارند.

 

مجمع خیرین  باید عملکرد فرااستانی داشته باشد 

منصور ارضی، مداح پیشکسوت و پیرغلام اهل‌بیت (ع) هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه مجمع خیرین هیئت باید عملکرد فرااستانی داشته باشد، بیان کرد: اگر یک هیئت در یک استان به اوج شکوفایی و بلوغ رسید، به گونه‌ای هدایت شود که بتواند از هیئات استان‌های دیگر نیز دست‎گیری کند. البته شرط همه این امور آن است که اخلاص رعایت شود و خیّر در همه حال بداند که کار خیر او نه سخاوت و بخشش بلکه ادای دین و عمل به تکلیف است.

وی افزود: هر کار خیر زمانی به بلوغ می‌رسد که هیئت بتواند کارکرد‌های اجتماعی داشته باشد. همه آن‌هایی هم که با نیات خیر به دنبال کمک به هیئات هستند، بدانند که هیئت حضرت سیدالشهدا (ع) کانون اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی بر آحاد جامعه است. همین تبلیغ است که پرچم را برافراشته نگاه داشته و نهضت را حفظ کرده و اینجاست که بر هیئتی واجب می‌شود همیشه به فکر مردم باشد و بی‌اعتنا به اینکه یک سازمان یا نهاد متولی به وظیفه خود عمل می‌کند یا نمی‌کند، هیئت خود را وقف خدمت بداند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.