×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برپایی ۳۶۰ موکب مجموعه اوقاف در ایام اربعین

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین عادل بیان کرد: شاهدیم در اقصی نقاط جهان جمعیت عظیمی از عاشقان امام‌حسین(ع) وارد کربلا و یا در مسیر کربلا هستند و امیدواریم با معرفتی که با زیارت ایجاد می شود به شهر و دیار خود بازگردند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر سال بر شکوه پیاده روی اربعین افزوده می شود و امسال شاهد افزایش تعداد زوار هستیم و علاوه بر آن از نظر زمانی هم حضور زائر توسعه پیدا کرده و از اول صفر جمعیت قابل توجهی سفر خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زوار نیز نسبت به سال قبل نظم و برنامه ریزی بهتری داشته است و حجم فعالیت ها قابل توجه است، افزود: در مجموعه اوقاف کشور نیز از خادمان امامزادگان، هیات امنای بقاع متبرکه، متولیان موقوفات و مبلغان همه به صورت داوطلبانه در ۳۶۰ موکب در مرزها، داخل کشور و در عراق در حال خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: بالغ بر ۷۰۰۰ نفر خادم افتخاری در این موکب ها خدمت رسانی می کنند و یکی از موکب هایی که در جوار حرم امام‌حسین (ع) برپا شده، موکب امام رضا (ع) است که حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) را دارد و خادمان این موکب همه از شهر مشهد برنامه ریزی و امکانات را فراهم و خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از منظم ترین موکب هایی که دارای برنامه ریزی بسیار دقیق به لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی است، موکب امام رضا (ع) می باشد، گفت: در این موکب فضای مناسب برای آسایش و استراحت فراهم شده است، وسایل سرمایشی، سرویس های بهداشتی و حمام و .. از جمله امکانات رفاهی آن می باشد و هر سال بر امکانات این موکب افزوده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ساخت و خریداری ۸ کارخانه یخ برای زائران اربعین توسط مجموعه اوقاف، گفت: جرقه این اقدام در خراسان رضوی زده شد و این ایده در موکب های مختلف در حال اجرا است و با این اقدام بخش مهمی از مشکل تامین آب سرد زائران حل شد.

وی بیان کرد: موکب امام رضا (ع) در کربلا فعالیت های فرهنگی موثری تدارک دیده که از جمله آن حضور چهره های شاخص قرآنی، خطبا و ذاکرین اهل بیت (ع) می باشد که با برنامه ریزی حضور پیدا می کنند و خادمان موکب که عمدتا مبلغین هستند، کارهای خدماتی و پذیرایی نیز انجام می دهند و یکی از امتیازات ویژه ارتباط عاطفی موثر مبلغین و مجموعه فرهنگی موکب با زائرین می باشد و با خاطره خوشی اینجا را ترک می کنند.

حجت الاسلام عادل در پایان گفت: در بین جامعه جهانی موضوع اربعین شناخته شده و از ماهها قبل برای اربعین برنامه ریزی می شود و این جریان منجر به ظهور خواهد شد چون اسلام سیر آن از مبعث، غدیر و عاشورا شروع و با اربعین به ظهور منتهی خواهد شد و این حرکت عظیم جهانی نوید این را میدهد که ظهور تحقق پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.