×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برپایی بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع دستی در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یعقوبعلی نظری امروز دوشنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: این غرفه‌ها با هدف معرفی، فروش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و استفاده زائران و گردشگران از صنایع دستی به عنوان سوغات سفر راه اندازی شده است.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: حضور زائران و گردشگران فرصتی است برای خدمت و هم‌چنین فروش صنایع‌دستی به کسانی که در استان خراسان رضوی و شهر مشهد حضور پیدا می کنند.
او با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته برای برپایی بازارچه ها و غرفه‌های صنایع دستی اظهار کرد: این غرفه‌ها در فضایی به مساحت ۸ هزار و ۳۹۷ متر مربع در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی راه اندازی شده است.
نظری گفت: بیش از ۹۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است که هنرمندان شرکت کننده در غرفه‌های صنایع دستی از ۵۲ رشته صنایع دستی صنایع دستی و در قالب ۵۸ بازارچه حضور دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان چهارمین روز تعطیلات نوروزی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از این بازارچه ها بازدید کرده‌اند و حدود ۶۵ میلیارد ریال صنایع دستی از آنها خریداری کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.