×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برای بهره مندی از ظرفیت وقف در موضوع مهارت آموزی، باید فرهنگ سازی شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اشتغال یکی ازمهم ترین دغدغه های مسئولین است؛ اگر بخواهیم از ظرفیت وقف برای توسعه مهارت آموزی و اشتغال بهره برداری کنیم باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

به گزارش توس اکو و به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ، افشین رحیمی در حاشیه دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم از این ظرفیت وقف برای توسعه مهارت آموزی و اشتغال بهره برداری کنیم باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: امروز یکی از دغدغه های مسئولین بحث اشتغال است و کم هزینه ترین راه برای رسیدن به اشتغال مهارت آموزی است، ما شاهد جوانانی هستیم که اگر چه از نظر تحصیلات در سطح بالایی هستند اما مهارت و تحصص برای کارهای فنی ندارند و عملا توان انجام کار را ندارند اما با گذراندن دوره های مهارت آموزی در فنی و حرفه ای می توانند برای خود شغلی ایجاد کنند و یا در جایی که نیاز دارند مشغول به کار شوند.

وی یکی از راههای اصلی برای اشتغال بحث مهارت آموزی دانست و افزود: منابع ما محدود است اما با همین منابع محدود در سال در خراسان رضوی قریب به ۱۳۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش داده می شوند ولی این کافی نیست، برای اینکه این ظرفیت هم بروز و هم پاسخگوی نیاز امروز جوانان باشد، نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت وقف برای توسعه مهارت آموزی هستیم، قطعا توسعه مهارت آموزی منتج به اشتغال برای جوانان جویای کار می شود.

رحیمی اظهار کرد: ساخت مرکزی در حاشیه شهر مشهد، مجهز کردن مراکز و تامین مواردی چون استاد، مواد مصرفی، تجهیزات برای کارآموز، حمایت های پس از آموزش و… مواردی است که واقفان می توانند نسبت به آن ورود کنند. در جایی مرکز داریم اما تجهیزات نداریم و بالعکس ؛ همچنین در رشته هایی که ظرفیت کار دارد ، واقفین می توانند کارگاهی را برای فنی و حرفه ای تجهیز کنند.

وی تصریح کرد: در واقع اشتغال زایی موجب جلوگیری از بزه می شود وقتی واقفین دربحث اشتغال زایی جوانان ورود می کنند از بزه کاری و فساد در جامعه جلوگیری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.