×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید بیش از ۳۰۰ هزار گردشگری از جاذبه های شهرستان طرقبه و شاندیز خراسان رضوی

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حمید رضا رحیمیان امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ با بیان این مطلب افزود: شهرستان طرقبه شاندیز مهم‎ترین جاذبه گردشگری نزدیک به شهر مشهد است که ظرفیتهای زیادی در حوزه گردشگری طبیعی و تفریحی، سرگرمی، اقامتی و پذیرایی است.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طرقبه شاندیز با بیان این‌که روستاهای تاریخی با قدمت بیش از ۸۰۰ سال در این شهرستان وجود دارد که به واسطه بافت تاریخی همواره مورد بازدید گردشگران است، ادامه داد: در روستاهای این شهرستان از جمله کنگ، ابرده، نقندر، جاغرق، زشک، اقامتگه‌های بوم‌گردی ایجاد و راه‌اندازی شده است که با استقبال خوبی از سوی گردشگران برخوردار است.

رحیمیان با اشاره به تشکیل ۱۴ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۳ ایستگاه استقبال از مسافران در مبادی دو شهر طرقبه و شاندیز با استقرار ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی با هدف راهنمایی و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در ورودی شهرستان برپا شد.

او گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۲ تعداد ۵/۰۵۸ نفر مسافر ایرانی و ۶۰ نفر مسافر خارجی در واحد های اقامتی رسمی و تعداد ۹۷۲ نفر نیز در مراکز اسکان غیر رسمی و موقت پذیرای مسافران بوده‌اند.

هم‌چنین فرهاد قادرپناه مدیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: این شهرستان با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر بعد از مشهد مقدس مهم‌ترین منطقه توریستی و نگین گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

او افزود: این شهرستان دارای ۴۷ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی و دارای یک موزه مردم شناسی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.