×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ایستگاه ۵۵ آتش نشانی شهرداری مشهد افتتاح شد

محمدرضا قلندر شریف در مراسم افتتاحیه ایستگاه ۵۵ آتش نشانی شهرداری مشهد با اشاره به ایثار نیرو‌های آتش نشان عنوان کرد: آتش نشان باید در لحظه تصمیم بگیرد تا جان مردم را نجات دهد؛ آن هم در لحظه‌ای که همه در حال فرار هستند. این شخص فداکار می‌داند شاید آسیب ببیند یا حتی به شهادت برسد. این اهمیت شغل آتش نشان است.

وی ادامه داد: موضوعات آتش نشانی و خدمات ایمنی از مهم‌ترین نکات ویژه مدیریت شهری است و ایمن سازی محیط شهری و حفظ جان مردم، خط قرمز ما محسوب می‌شود و امروز مدعی هستیم شهرداری مشهد در کشور پیشرو است.

شهردار مشهد یادآور شد: این ۵۵ اُمین ایستگاه آتش نشانی است و در خرداد سال جاری نیز کلنگ سازمان مرکزی فرماندهی آتش نشانی به زمین زده شد تا مشهد نیز دارای مرکز کنترل و فرماندهی حوادث باشد. در حال حاضر، تنها شهری که چنین قابلیتی دارد، تهران است.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: امروز مرکز آتش نشانی حرم مطهر رضوی با همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی به بهره برداری می‌رسد تا ایمنی حریم رضوی نیز تامین شود.

شهردار مشهد ادامه داد: امروز و به مناسبت افتتاح این ایستگاه، خودرو اطفا حریق صنعتی توسط صنعتگران ایرانی و به شکل مهندسی معکوس تولید و در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت. حوادثی مانند الکترواستیل تلنگری برای مدیریت شهری بود که چنین امکاناتی چقدر لازم است و با فداکاری عظیم همکاران ما از یک فاجعه جلوگیری شد. یاید عنوان کرد امروز چیزی در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ساختمان و تجهیزات افتتاح شد.

او تصریح کرد: ما در مشهد کارخانجات و صنایع و انبار‌هایی داریم که سرمایه ملی است و باید از آن به درستی مراقبت کرد. اما متاسفانه برخی دست اندرکاران و دارندگان انبار‌های غیرمجاز در سطح شهر، سبب آسیب و آتش سوزی می‌شوند و هم به سرمایه ضرر می‌زنند و هم به جان مردم آسیب می‌رسانند.

قلندر شریف ادامه داد: امیدواریم با همکاری شورای شهر، فرمانداری و استانداری مصوبه‌ای بگیریم تا در صورت بروز حادثه براساس سهل انگاری ها، تمامی خسارت توسط همان واحد صنعتی یا تولیدی پرداخت شود؛ زیرا در حادثه‌ای مانند آتش سوزی الکترواستیل، شهرداری مشهد ۱۱ میلیارد تومان خدمات ایمنی‌ ارائه داد که در واقع وظیفه ایمن سازی ابتدایی کارخانه بوده است.

شهردار مشهد در پایان با ابراز تاسف از برخی مزاحمت‌های جاری در حوزه آتش نشانی مشهد اذعان کرد: سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تماس اشتباه با ۱۲۵ داریم و بیش از ۱۸۵ هزار مزاحمت تلفنی داشته ایم که رقم تاسف انگیزی محسوب می‌شود و امیدواریم مردم عزیز از این اتفاق جلوگیری نمایند.

گفتنی است ایستگاه ۵۵ آتش نشانی شهرداری مشهد با توجه به تعدد حوادث جاده‌ای در محدوده انتهای بولوار وکیل‌آباد و محور‌های طرقبه-شاندیز در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع به همراه آشیانه سه دهانه و پیش‌بینی استقرار هفت دستگاه خودرو، احداث‌ شده است.

همچنین در این مراسم از تجهیزات امداد و نجات شامل ۲۵ دستگاه دوربین حرارتی، ۶ عدد تشک نجات، ۹ عدد فرز موتوری، ۲۵ عدد خاموش‌کننده واتر میست، ۱۲۵ دستگاه سیلندر تنفسی و یک دستگاه خودروی حریق صنعتی نیز به مبلغ حدود ۳۱ میلیارد تومان رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.