×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولویت در کار فرهنگی عدم فاصله از قرآن و عترت است

به گزارش توس اکو، همایش فعالان علمی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با حضور حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تالار فرهنگی نور مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد ضمن تشکر از اهتمام اوقاف استان در ارائه همه خدماتی که در سنگر قرآن داشته است؛ بیان کرد: امام رضا (ع) فرمودند: إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا. اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند ، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: این فرمایش حضرت یک بیانیه و تبیین جامع و دقیق برای ماموریت ها و فعالیت های فرهنگی است و یک‌کلید مدیریتی است که در هر موضوعی بدانیم از کجا می خواهیم شروع کنیم و به کجا برسیم.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی گسترده که آثار وبرکاتی داشته است، افزود: امروز جوانان و نوجوان حضور گسترده ای در مراسم اعتکاف ماه رجب دارند و مسجد جامع گوهرشاد گنجایش تعداد معتکفین را ندارد ؛ همچنین همایش بی نظیر شب های قدر در حرم مطهر رضوی افتخارآفرین برای ما و مایوس کننده برای دشمنان است و اینها دستاوردهایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه در استان ۹۳۰۰ مدرسه و آموزشگاه داریم و در کمتر از ۳۰ درصد مدارس نماز جماعت برگزار می شود، گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیون زائر وارد مشهد شدند اما طرح ما برای این زائران در حوزه فرهنگی چیست؟ زائرین در شبانه روز تنها ۲ ساعت در حرم هستند و ما چه فعالیت فرهنگی در بیرون حرم برای اینها داریم؟

وی با بیان این مطلب که اگر بگوییم‌ مشهد بزرگتربن پایگاه خانواده محور شیعی در جامعه است سخن گزافی نیست اما چه برنامه ای برای این خانواده ها پیش بینی شده است؛ افزود: در نوروز امسال از ۵۵ کشور جهان به مشهد سفر کردند، طرح ما برای فعالیت های حوزه تبلیغ در عرصه بین الملل چیست؟ نگاه و راهکار ما برای کارهای فرهنگی و تبلیغی چیست؟ ما اگر می خواهیم فعالیت کنیم و در مسیر اهل بیت قرا گیریم، بزرگترین هنر ما در کار فرهنگی، قرار دادن مردم در مسیر حق و حقیقت است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: اولین اولویت در کار فرهنگی عدم فاصله از قرآن عترت است، رسانه، هنر، فضای مجازی، فناوری و نوآوری ها نیاز و مهم است اما هیچ کدام مجوزی برای فاصله گرفتن از قرآن و عترت نمی شود.

وی افزود: امروز ما در عرصه کار فرهنگی فرصت تیر مشقی نداریم امروز طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است، برنامه های فرهنگی در این خصوص برای ارتباط جوانان به مسجد و متناسب با‌جمعیت استان و مشهد و ایران باید طراحی و اجرا کنیم .

گنابادی نژاد بیان کرد: امروز جامعه اتش و نیازمند است که نیازمند یک الگو و تلاش انقلابی گری و جهادی در عرصه فرهنگی داشته باشد.

سخنرانی مدیرکل اوقاف استان و خواهر شهید هادی از دیگر بخش های این مراسم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.