×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اهدای ۲۵۱۱ زمین به خانواده‌های بالای ۳ فرزند در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، انسیه خزعلی در آیین واگذاری زمین به ۱۳۰۱ متقاضی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان خراسان رضوی در مرحله دوم که عصر امروز با حضور مسولان کشوری و استانی در تالار همایش‌های موسسه خیریه همدم برگزار شد، از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت ابراز رضایت کرد و گفت: رسول خدا (ص) فرمود که کثرت امت، افتخار من است و از این‌رو، سیاست حمایت از جوانی جمعیت را می‌توان راهبردی در امتداد سنت رسول اکرم (ص) دانست که بر مبنای آن، از هر فرصتی برای ترویج سادگی زیست خانواده، ازدواج آسان، فرزندآوری و پرهیز از تجملات استفاده می‌شود.

وی افزود: خراسان رضوی هم با وجود همه دغدغه‌های عمرانی فراوانی که در دستورکار دارد، راهبرد‌های فرهنگی را هم فراموش نکرده و در مقام تشویق خانواده‌ها برآمده تا بُرد خانواده‌ها از یک یا دو فرزند به میانگین پنج یا شش فرزند افزایش پیدا کند. این همان راه گریز از سیاهچاله پیری جمعیت است که هم‌اکنون بسیاری از کشور‌های شرق و غرب عالم را گرفتار کرده و در کشور ما نیز رمز خروج از این چالش، همین پشتیبانی‌های فراگیر و مناسبی است که در حوزه مسکن، خودرو، اقلام معیشتی و سایر دغدغه‌های روزمره خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: قانون جوانی جمعیت توانسته سهم بانوان را در خانواده‌ها به‌خوبی تکریم کند. این همان موضوعی است که باعث شده تا اهدای زمین بر مبنای مناصفه صورت بگیرد و زمینی که به خانواده واگذار می‌شود، نیمی متعلق به پدر و نیمی متعلق به مادر باشد. با اهدای ۱۳۰۱ قطعه زمین امروز، مجموع زمین‌های واگذار شده در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان رضوی به ۲۵۱۱ زمین خواهد رسید.

 

فعالیت همزمان ۱۹۹ سایت ساختمانی در استان

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت سیزدهم اراده دارد تا هر چه بیشتر به چشم‌انداز ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور نزدیک شود، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی، از مجموع چهار میلیون واحد مسکونی چشم‌انداز نهضت ملی مسکن، ۳۹۱ هزار واحد مسکونی مربوط به خراسان رضوی است که از این میان، ۱۹۵ هزار واحد حمایتی شامل زمین و تسهیلات، ۵۶ هزار واحد شامل نوسازی بافت‌های فرسوده، ۷۵ هزار واحد خودمالک و ۶۴ هزار واحد روستایی تعریف شده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۳۳ میلیارد تومان برای آماده‌سازی نهایی ساختمان‌ها برای خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت هزینه شده است، افزود: در حال حاضر، بیش از چهار هزار هکتار برای این ابرپروژه اختصاص یافته که ۱۵ برابر نیاز طرح کلی نهضت مل مسکن است. ذکر این نکته هم ضروری است که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در خراسان رضوی ۱۰۸ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده، ۱۰۰ هزار واحد دیگر از مرحله فونداسیون تا سکونت کامل در دست اجرا قرار دارد و هم‌اکنون ۱۹۹ سایت جداگانه ساخت مسکن در سرتاسر استان به‌صورت همزمان مشغول به کار هستند.

 

۳۴ هزار قطعه زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی هم در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اراضی مستعد برای ساخت مسکن را از دولتی تحویل گرفت که حتی از فراهم کردن کوچک‌ترین زیرساخت برای آن نیز استنکاف شده بود. با این حال، در این دو سال به‌موازات پیشبرد طرح کلی نهضت ملی مسکن، از ۲۴۰ هزار باقیمانده مسکن مهر نیز تاکنون ۱۰۰ هزار واحد تحویل افراد شده و ۵۰ هزار هکتار زمین برای فاز‌های جدید نهضت ملی مسکن تعریف کرده‌ایم که در حال واگذاری است.

وی با بیان اینکه در سرتاسر کشور بیش از ۳۴ هزار قطعه زمین به خانواده‌های مختلف ایرانی واگذار شده که ۱۳۰۱ قطعه زمین فعلی در خراسان رضوی، بخشی از همین شمار است، ادامه داد: با همت دولت و بر پایه اعتمادی که مردم به بدنه اجرایی جدید داشتند، فرآیند ساخت مردمی سازی شد؛ به این معنا که دولت از وجهه تصدی‌گری کنار رفت و امکانات و زیرساخت‌ها را تقدیم مردم کرد تا براساس آنچه خودشان می‌خواهند، به کمک پیمانکار انبوه‌ساز و یا به‌صورت شخصی، زمین‌ها را بسازند. تا به حال، در کمتر از دو سال هم برخی واحد‌ها به‌طور کامل آماده سکونت شده که دستاورد بزرگی است، اما رمز و راز اصلی آن همان بحث واگذاری به مردم است تا کار به‌طور همدلانه پیش برود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از چشم‌انداز چهار میلیونی نهضت ملی مسکن، تاکنون حدود یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار واحد هم به‌طور کامل تحویل مردم شده و ۵۰ هزار هکتار زمین تأمین شده تا در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد. از این میان، خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت هم در اولویت برنامه‌ریزی‌ها هستند و اکنون به دومین فاز واگذاری زمین به این خانواده‌ها رسیده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.