×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انجام انسداد مرزهای شرق کشور با قدرت و شدت

امیر سرتیپ رضا آذریان، امروز ۲۵ فروردین در ‌نشست خبری فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا که در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با موضوع دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هرساله برنامه‌هایی را به همین مناسبت در کل کشور برگزار می‌کنیم که هدف از اجرای آن‌‍‌ها تجدید میثاق کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست. در این برنامه‌ها، تقویت جایگاه و ارتقاء سطح آمادگی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده می‌شود.

سرتیپ آذریان به نقش ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سال‌های نخست پیروزی انقلاب و وقایع جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: ارتش از همان ابتدای راه انقلاب، همواره پشتیبان انقلاب، امام راحل و آرمان‌هایی بود که مردم عزیز به‌خاطر آن جان‌فشانی کردند و حاصل آن، تقدیم ۴۸ هزار شهید بوده است که ۴۶ هزار تن از این شهدا، از نیروی زمینی بوده‌اند.

وی بیان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجربیات و ظرفیت جوانان، سازمان جهاد خودکفایی را در همه یگان‌ها تشکیل داد و توانست به جایی برسد که هیچ وابستگی‌ای به جایی نداشته باشد. ساخت انواع تانک‌ها، به‌ویژه تانک ذوالفقار، انواع نفربرهای چرخدار، انواع موشک‌های سبک، دور برد و با برد کوتاه، انواع گلوله‌های هوشمند، دقیق‌زن و نقطه‌زن، بالگردهایی که می‌توانند در همه شرایط آب‌وهوایی پرواز کنند، تعمیرات اساسی همه تجهیزات نیروی زمینی، افزایش برد موشک‌های بالگردها از ۳ به ۲۰ کیلومتر، موشک دوربرد شفق، موشک الماس و فراهم آوردن امکان پرواز بالگردها با تعداد بسیار زیاد از جمله اقداماتی است که توسط ارتش انجام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا افزود: در نیروی پدافند هوایی ساخت انواع تجهیزات ارتباطی، رادارهای مختلف و سامانه‌های موشکی و پدافندی با انواع بردهای مختلف از دستاوردهای انقلاب در ارتش است. در نیروی دریایی ارتش نیز ناوشکن جماران و سبلان، ناوچه‌های مختلف و تجهیزات و سیستم‌های راداری گوناگون، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک اشراف اطلاعاتی در منطقه نشان داد. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان که از آسمان کشور با همکاری پدافند هوایی و هوافضای سپاه پاسداران حراست می‌کند، در ساخت انواع جنگنده‌ها به‌ویژه جنگنده‌های آموزشی موفقیت‌های بسیاری داشته است که هر ساله توسط ستاد کل نیروهای مسلح ارزیابی می‌شود.

آذریان با بیان اینکه ارتش در دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیز در کنار سایر لشکرهای دفاع از حریم اهل بیت حضور داشتند و شهدای بسیاری را در این مسیر تقدیم کردند، گفت: مأموریت بعدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حراست از مرزهای ایران در بیش از ۵۰۰۰ کیلومترمربع در منطقه شمال‌شرق است که شامل ۹۳۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می‌شود. همچنین در غرب و جنوب‌غرب نیز ارتش مأموریت حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی را با اشراف اطلاعاتی بسیار بالا انجام می‌دهد و مانع از تعرض به مرزهایمان می‌شود. یگان‌های بسیار خوبی با تجهیزات بسیار بالا در مرزهای کشور مستقر هستند و این مأموریت را در کنار مرزبانان عزیز انجام می‌دهند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا عنوان کرد: انسداد مرز در ‌شرق کشور نیز مأموریت دیگر نیروی زمینی ارتش است که از سال گذشته علی‌رغم مقاومت طالبان، شروع کرده‌ایم و با قدرت و شدت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارتش در سال گذشته دو مأموریت بزرگ را در خراسان رضوی انجام داد، عنوان کرد: نخست کمک به بیش از هزار نفر بود که در منطقه شیرباد گلمکان در کولاک گرفتار شدند. همچنین ارتش در محرومیت‌زدایی به‌ویژه در کلات، درگز، خواف و سنگان نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. در مباحث سیاسی نیز در راستای کمک به ستاد انتخابات، خودرو و تجهیزات اعزام کردیم. برای کمک به مردم در حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی نیز دو پایگاه اورژانس هوایی داریم و اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز مشهد را در خدمت قرار داده‌ایم.

رژه نیروهای مسلح با محوریت ارتش در بلوار نماز

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن دعوت از مردم برای شرکت در مراسم روز ارتش در چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار کرد: روز چهارشنبه ساعت ۷:۴۵ رژه نیروهای مسلح با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه شمال‌‍‌شرق در بلوار نماز برگزار می‌شود. در این برنامه پرش چتربازان یگان نیروی زمینی ارتش و همچنین گلباران مسیر رژه را توسط بالگردهای پایگاه هوایی مشهد خواهیم داشت.

آذریان افزود: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان، دیدار با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی، برگزاری محفل انس با قرآن در سطح پادگان‌ها، غباررویی از مزار شهدا در روز ۳۰ فرودین، برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های دهه ارتش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.