×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتخاب اقامتگاه بومگردی شمیرون از شهرستان خواف به عنوان برترین بومگردی خراسان رضوی

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمود باعقیده با اعلام این خبر افزود: در نخستین سمینار ملی آموزشی – تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران که در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یاور عبیری رئیس جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی ایران، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزشیابی، زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی و جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور از درگذشتگان،بوم‌گردی‌های برتر کشور و حامیان حوزه بوم‌گردی تجلیل شد.

باعقیده ادامه داد: در این مراسم ۱۸ اقامتگاه بومگردی برتر کشور معرفی شد که بومگردی شمیرون از شهرستان خواف به عنوان واحد برتر در خراسان رضوی انتخاب و تجلیل شد.

او تصریح کرد: نوع معماری و مصالح سنتی به کار رفته در آن، پذیرایی با خوراک ها و دم نوش های محلی، حمایت از جامعه محلی وحفظ و ترویج آداب و رسوم منطقه از مهم‌ترین ویژگی‌های این اقامتگاه بوم‌گردی است.

اقامتگاه بومگردی شمیرون واقع در شهر نشتیفان از توابع شهرستان خواف است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.