×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امیدواریم مشهد اولین شهری باشد که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را تحویل می گیرد

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ،محمدرضا قلندرشریف درحاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرومشهدافزود: براساس مطالعات موجود ، بیشترین نیازهای خودرویی در کلانشهر هاوبه ویژه مشهد بخشهای اتوبوس، مینی بوس و تاکسی است که تامین آنها هزینه بر بوده و نیازمند همراهی ویژه متولیان امر دراین خصوص هستیم.

وی با اشاره به این نکته داشتن خودرو باکیفیت ملی از افتخارات ما خواهد بود، بیان داشت: تاکسی، خودرویی است که باید آپشن زیاد نداشته باشد اما مناسب ، راحت، ایمن و مستحکم بوده و همچنین برای تردد دائمی در شهر مناسب باشدکه امیدواریم این خواسته منطقی به مدیران خودروساز کشور منتقل وشاهد اتفاقات مناسب دراین حوزه باشیم.

قلندر شریف تصریح کرد:خودروی مناسب تاکسی از ابتدا باید طراحی شود تا شهرداری ها بصورت مناسب ازآن استفاده کنند و قیمت آن نیز قیمت قابل رقابت با خودروهای دیگر برای نوسازی ناوگان باشد.

وی با اشاره به اینکه عمرمفیداکثرتاکسی های شهری یاتمام شده ویا روبه اتمام است،خاطر نشان ساخت:درحال حاضر همه شهرها بخصوص کلانشهرها نیاز به نوسازی ناوگان تاکسی دارند و این درحالیست که اکثر خودروهایی که درشرکت های خودروساز داخلی وجوددارد ،مناسب تاکسی نبوده و زود مستهلک می شوند.

وی با بیان آن که سایپا از جمله شرکت هایی است که اتوبوس برقی آن نیز درسال گذشته ودر نمایشگاه تست شده است ، یادآور شد: درسال گذشته این تست انجام شد و رضایت لازم را هم‌ توانست کسب نماید.لذا از وزارت کشور و وزارت صنعت ،معدن و تجارت درخواست ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی راداریم

وسفارش کردیم که قراردادی چهارگانه از طرف شهرداری مشهد با وزارت کشور و وزارت صنعت و شرکت سایپا بسته شود تا چگونگی و نحوه تحویل خودروها به ما اعلام‌گردد..

وی در پاسخ به این پرسش که فرایند تحویل اتوبوس های برقی تاکنون یکسال بطول انجامیده است، اظهارداشت : این تفاهم حداقل تفاهم چهارجانبه بین شهرداری ها، شرکت سایپا و وزارت کشور و وزارت صنعت می باشد و بتازگی وزرات صنعت متولی تامین اتوبوس و تاکسی برقی شده است. بایستی ابتدا بین شرکت و وزارت صنعت و وزارت کشور تعیین تکلیف شود و شهرداری سپس وارد قرارداد با شرکت سایپا شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: باتوجه به شرایط آلودگی هوادرکلانشهر مشهد ومزایای مختلف ،شهرداری مشهد متقاضی تاکسی و اتوبوس برقی است و درصورت نهایی شدن قرارداد بین مجموعه های مرتبط، امیدواریم اولین شهری باشیم که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی راتحویل می گیریم .

وی درادامه درخصوص کیفی سازی خودروهای داخلی نیز یادآورشد: اگر کیفی سازی خودرو ها انجام نشود رقابت را از دست می دهند. درحال حاضر وضعیت قیمت خودروها مناسب نیست و نسبت به بازار بین المللی گرانتر شده است و از طرفی کیفیت هانیز باید قابل رقابت باشد اما قیمت ها بالاست و توقعی که مردم دارندمحقق نمی شود.

محمد رضا قلندر شریف تصریح کرد: اگرچه نسبت به سال های گذشته کیفیت خودروهاروبه رشد است اما امیدواریم‌ همزمان با افزایش کیفیت شاهد کاهش قیمت خودروها نیز باشیم .

وی ادامه داد : متاسفانه مردم برای خرید خودرو خیلی حق انتخاب ندارند و بطور مستقیم نمی توانند آن را خریداری نمایند و ازطریق سامانه این کارانجام‌ می شود اماامیدوارم به زودی به سمتی برویم که مردم خودرویی را که نیاز دارند چه از لحاظ کیفیت و همچنین قیمت ،آن را براحتی انتخاب نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.