×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امروز کارخانجات و مراکز تولیدی، سنگر مبارزه و جهاد هستند

به گزارش توس اکو و به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از کارگران نمونه استان خراسان رضوی که به مناسبت روز کارگر در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ جامعه بزرگ کارگری در جمهوری اسلامی را از نجیب ترین و افتخار آمیز ترین اقشار جامعه دانست و اظهار کرد: تقدیم ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گواهی از تعهد دینی، انقلابی و ملی این قشر است.

وی با اشاره به تحولات و چالش‌های ابتدای وقوع انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از جمله بخش‌های مهمی که گروهک‌ها، جریانات ضدانقلاب، ضد دین و چپی در اوایل انقلاب برای آن‌ها سرمایه گذاری و به آنان طمع داشتند؛ حوزه «کارگری» بود، به طوری که می‌توان گفت جریان چپ تمام سرمایه خود را معطوف به کارگران کرده بود تا از این قشر پر جمعیت، پر انگیزه و مقبول جامعه برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره ببرد، اما هیچ توفیقی به دست نیاورد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این ۴۴ سال با چالش‌های گوناگونی روبه رو بوده، اما هیچگاه از حوزه کارگری دچار چالش نشده است، علی رغم اینکه گروهک‌های ضد انقلاب برای این قشر برنامه ریزی و تلاش کردند تا از این حوزه انقلاب را دچار چالش کنند، اما هیچگاه موفق نشدند که این نشان از دیانت، عقلانیت، تعهد دینی، انقلابی و ملی جامعه کارگری دارد که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه درایت جامعه کارگری در کنار تقدیم ۱۴ هزار شهید، برگ زرین دیگری برکارنامه درخشان این قشر است، خاطرنشان کرد: جامعه کارگری چه در دوران پیش و چه پس از انقلاب همواره در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و جبهه حق بوده و در عرصه‌های مختلف به میدان آمده و نقش‌آفرینی و مجاهدت کرده است.

 

 

 

کار برای روزی حلال مصداق عمل صالح است

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به اهمیت کار از منظر اسلام اشاره و با قرائت آیه «وَ الْعَصْر إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي‏ خُسْرٍ إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ، همه انسان‌ها در زیانند مگر کسانی که ایمان و عمل صالح انجام می‌دهند»، ابراز کرد: اسلام به ما آموخته که عمل صالح را نباید تنها معطوف به اعمال عبادی دید، بلکه تلاش برای کسب روزی حلال نیز یک عمل صالح است و این موضوع را پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) با سلوک و بیانات خود به ما آموخته‌اند.

وی اضافه کرد: آنجا که پیامبر(ص) دست کارگری را می‌بوسد و یا آن حضرت فردی که کسب و کار را رها و تنها به عبادت بسنده کرده است را مورد نکوهش و سرزنش قرار می‌دهند، همه نشان از ارزش کار و کارگری از منظر اسلام دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در اسلام کار کردن مقدس و ارزشمند است، ابراز کرد: کار و تلاش، سیره تمام پیامبران و اولیاء الهی بوده است، امیرالمؤمنین(ع) حتی یک روز را به بطالت نگذراندند و همواره در حال کار بودند و نخلستان‌های بسیاری را احداث و چاه‌های فراوانی را حفر کردند، به طوری که بزرگترین تولید کننده و کارآفرین در اسلام را می‎توان امیرالمومنین(ع) دانست.

وی ابراز کرد: همانگونه که انسان‌های پرهیزکار و صالح خود را امتداد مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) می‌دانند، تولیدگران و کارآفرینان نیز باید خود را امتداد مکتب آن حضرت بدانند؛ اگرچه آن حضرت به جهت ساده زیستی نیاز مالی آنچنانی نداشت اما باز هم همواره به کار و تلاش مشغول بود تا ضمن کارآفرینی برای دیگران و آبادانی محل زندگی، ارزش کار را به جامعه نشان دهند.

 

تمدن امروز بشری مدیون اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه به گواه شواهد تاریخی شالوده تمدن بشری و پیشرفت غرب برگرفته از اسلام است، تصریح کرد: نقش اسلام در ظهور تمدن فعلی جهان بسیار برجسته و قابل توجه است؛ علاوه بر نقش مهم اسلام در تولید علم و دانش، فرهنگ و دعوت اسلام به کسب علم، دانش، تولید، کار و کارآفرینی موجب شکل گیری تمدن امروز بشری شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «ولَن يَجعَلَ اللَّهُ لِلكافِرينَ عَلَى المُؤمِنينَ سَبيلًا، و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است.» گفت: راه تحقق این آیه شریفه در دنیا و عدم وابستگی و احتیاج مسلمانان به کفار، رسیدن به خودکفایی، تامین نیازهای کشور و رهایی از وابستگی با کار، تلاش، تعهد، خلاقیت و تولید است.

 

کارگران، پیش قراولان و خط شکنان جنگ اقتصادی دشمن هستند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز کارخانجات و مراکز تولیدی سنگرهای مبارزه با دشمنان هستند، ابراز کرد: کارگران با کار خود در عرصه‌های مختلف تولیدی و خدماتی ضمن حفظ عزت خویش و کسب روزی حلال برای خانواده، پیش قراولان و خط شکنان عرصه جنگ اقتصادی دشمنان هستند و تولیدات مراکز تولیدی به مثابه تیرهایی است که برای خنثی سازی توطئه‌ها به سمت دشمن روانه می‌شوند.

وی اضافه کرد: هر کالای داخلی که با تلاش کارگر ایرانی تولید می‌شود، برگی بر تاریخ عزت و استقلال این کشور است؛ امروز دشمن با تمام توان به میدان اقتصادی آمده و کارگران خط مقدم این جبهه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به این روایت از پیامبر گرامی اسلام که «اَلکادُّ لِعِیالِهِ کَالْمُجاهدِ فی سَبیلِ الله؛ کسی که برای اداره زندگی خانواده اش تلاش می کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند»، گفت: امروز کارگران در دو عرصه کسب روزی حلال برای عزت خانواده و مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن برای عزت کشور و دین خود در حال جهاد هستند، لذا اجر و پاداش غیرقابل توصیفی نزد خداوند دارند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به انجام نیکوی کارها تأکید و تصریح کرد: خداوند، دوست دارد انسان هر کاری انجام می‌دهد، آن را به نیکو ترین، بهترین، درست ترین و استوارترین نحو انجام دهد و این دستور اسلام است؛ در کارها و تولیدات باید همواره به کیفیت توجه کرد زیرا بسیاری از استعدادها در تلاش برای تولید با کیفیت به فعلیت می‌رسد.

وی در پایان به رویکرد حمایتی آستان قدس رضوی نسبت به کارگران این نهاد مقدس اشاره و با بیان اینکه حقوق کارگران به طور کامل باید رعایت و در حد امکان نیز مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: رسیدگی به کارگران آستان قدس رضوی به میزان مقدورات وظیفه دینی، مذهبی و انسانی ما است؛ همچنین وظیفه انقلابی و ملی ما ایجاب می‌کند که بستر و زمینه توانمندسازی و رشد کارگران با استعداد را فراهم کنیم و به آنان برای تعالی و شکوفایی استعدادها کمک کنیم.

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین مروی، سید مهدی سدیدی رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گزارشی از فعالیت‌های مجموعه متبوع خود در عرصه اشتغال زایی و تولید ارائه کرد و در ادامه تعدادی از کارگران بخش‌های مختلف تولیدی استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.