×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح ۸۱ پروژه زودبازده در سال گذشته در منطقه ۶

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، منطقه ۶ در شمال شرق مشهد واقع شده است که مساحت این منطقه دو هزار و ۸۶۹ هکتار، جمعیت ٢٣۴هزار و ٩۵٢ نفر و مساحت فضای سبز ٨٧٢ هزار و ٢۵٩ متر مربع است.

این منطقه، ۵۶ بوستان داشته و سرانه فضای سبز آن ۶.٢١ متر مربع است. همچنین سه ناحیه و ١٧ محله دارد.

منطقه ۶ دارای ظرفیت و پتانسیل‌هایی متفاوتی همچون قطب فروش عمده کالا با توجه به وجود بازارهای خشکبار و بهداشتی و… است،

قابلیت تبدیل شدن به فضای اقامتی تجاری در مقیاس شهری با توجه به همجواری با منطقه ثامن و نزدیکی به حرم مطهر دارد، وجود قطعات درشت دانه در حاشیه میدان عدالت جهت تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری و مشارکتی و با توجه به قیمت منطقه‌ای پایین، دارای توجیه اقتصادی برای تعریف پروژه‌های سرمایه گذاری است.

همچنین فرصت استفاده از پتانسیل مساجد، تشکلها و هئیتهای مذهبی دارد و از حضور فعال مردمی در شوراهای اجتماعی محلات استفاده می‌کند و دارای اراضی بایر بزرگ مقیاس در محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر است.

حسین بنایی منش، شهردار منطقه ۶ در حاشیه تور خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۸۱ ردیف پروژه زوده بازده با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیاردتومان تعریف شد که کلیه این پروژه‌ها افتتاح و پیشرفت فیزیکی صددرصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ تعداد ردیف پروژه‌ها، منطقه شش۶ بیشترین ردیف را در پروژه های زودبازده در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داده است، افزود: به لحاظ میزان اعتبار نیز این منطقه بیشترین میزان اعتبار پروژه های زودبازده در سال ١۴٠١ را در سطح شهرداری‌ها به خود اختصاص داده است.

بنایی منش ادامه داد: دفتر تسهیل‌گری مسائل و معضلات در هر محله را در قالب پروژه‌های زودبازده ریشه‌یابی و شناسایی و با حمایت اعضای شورای شهر آنها را ابلاغ و دردستور کار اجرا قرار می‌‌دهیم.

وی گفت: از ۱۲۵ میلیارد تومان، حدود ۷۵ میلیارد تومان مخصوص پروژه عمران، حمل و نقل و ترافیک بود که بیشترین حجم اعتبارات را به خود اختصاص داد. حدود ۳۰ میلیارد تومان مربوط به اداره فضای سبز و ۱۵ میلیارد مربوط به پروژه های فرهنگی از قبیل زمین های ورزشی و…است. همچنین ۱۵ میلیارد تومان متعلق به پروژه های خدمات شهری است.

وی اضافه کرد: سبد پروژه‌های منطقه ۶ تقریبا کامل است زیرا توسعه فضای سبز، جمع اوری آبهای سطحی، آسفالت، شاخص شهرهای انسان محور، پیاده روسازی و…ذرا شامل می‌شود. تقریبا ۱۴ محله هدف بازآفرینی در منطقه وجود دارد که به هر محله حدود هشت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که مجموع آن ۱۲۵ میلیارد تومان است. آغاز پروژه‌ها از تیرماه یا مرداد ماه سال گذشته بوده و غالب پروژه‌ها در آذر ماه و تمام آنها در نهایت تا اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه ۶ گفت: این خدمات ارائه شده دست‌رنج و تلاش آقای یزدان مهر شهردار سابق منطقه ۶ در حوزه اجرایی است. امیدوارم با مسئولیتی که بر عهده بنده گذاشتند بتوانم خدمات و اقدامات شایسته و ارزنده‌ای به این منطقه ارائه دهم.

وی افزود: محله‌گردی را با کمک شورای محلات به جهت شناسایی مشکلات و معضلاتی هر محله آغاز کردیم زیرا شهروندان هر محله با مشکلات خود بیشتر آشنا هستند و با شناسایی مشکلات و هماهنگی‌های لازم میتوانیم مشکلات و معضلات آنها را حل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.