×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح قرارگاه عملیاتی خدمت به زائرین مشهد مقدس در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش توس، آیین افتتاح قرارگاه عملیاتی خدمت به زائرین مشهد مقدس در نوروز ۱۴۰۳ سه‌شنبه ۲۲ اسفند با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد و جمعی دیگر از مسولان در محل هتل روتانا برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم خطاب به جمع حاضر و اعضای کمیته‌های قرارگاه فوق اظهار کرد: هرچقدر در این عرصه‌های عملیاتی و میدانی قرار بگیرید، ظرفیت‌ها و تجارب جدیدی به ما اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ افزود: حتما زائران و مشهدی‌ها به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام ابتدایی سال، فضای جدید را باید در مشهد احساس کنند که این هنر شما و دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

نظری به حوزه اسکان زائران پرداخت و عنوان کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که شاهد بودیم، باید در مدیریت اسکان حساسیت بیشتری صورت گیرد. بر این اساس؛ حسینیه‌ها، مساجد، اسکان اضطراری و موقت باید تجمیع و تجهیز شوند و همه ظرفیت‌ها باید بسیج بشود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید با دستگاه‌های ملی ارتباط برقرار کنند و در صورت وجود خلأ به ما و فرماندار مشهد مسائل را منتقل کنند تا مرتفع شود.

آمادگی تمامی ظرفیت های شهر مشهد برای خدمت به زائران 

فرماندار مشهد نیز در این مراسم تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز را مبارک و پربرکت دانست و اظهار کرد: امروز تمامی ظرفیت های شهر مشهد آماده برای تامین آرامش و خدمت به زایران است.

محسن داوری با اشاره به کارهای نو برنامه ریزی شده در نوروز امسال بیان کرد: تمام ظرفیت‌های خرد مشهد که قصد اقدام به خیرات حوزه افطاری داشت را امسال با مشارکت آستان قدس رضوی تجمیع کردیم و در یک آشپزخانه مرکزی غذا طبخ و توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: در تمامی ایستگاههای مترو، اتوبوس و غیره به محض اذان، افطاری ساده در بین مردم توزیع می شود که نشان از برکت وجود امام رضا (ع) است.

فرماندار مشهد گفت: تمامی مراکز اقامتی در کنار خدمت اقامتی، افطاری ساده هم توزیع می‌کنند و پیش بینی های خوبی برای برطرف کردن ضعف‌های سالهای قبل شده است.

داوری افزود: امسال اقامت یکپارچه شده است و ظرفیت‌های خالی در لحظه مشخص است و امکان راهنمایی زایران وجود دارد، ۱۱ پایگاه نظارتی و چهار پایگاه شبانه روزی بدین منظور در مشهد فعال است.

گفتنی است؛ قرارگاه عملیاتی خدمت به زائرین مشهد مقدس در نوروز ۱۴۰۳ با ۱۲ کمیته آغاز به کار کرده است که شامل کمیته خدمات شهری، کمیته نظارت و بازرسی، کمیته تامین و توزیع، کمیته امداد و نجات، کمیته خدمات مسافرتی، کمیته بهداشت و سلامت، کمیته حمل و نقل و راهداری، کمیته ارزیابی و عملکرد، کمیته امنیتی و انتظامی، کمیته‌ هماهنگی بخشداری‌ها و شهرداری‌ها، کمیته اسکان، رفاه و نظارت و کمیته امور فرهنگی و روابط عمومی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.