×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتغال ٨٠ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، جعفر فرشچی طوسی ضمن گرامیداشت هفته دولت در میز خدمت جهادی شهرک صنعتی بینالود و با حضور در واحدهای تولیدی با محوریت رفع موانع آنان، اظهار کرد: شعار امسال برای ما نقشه راه را تعریف می‌کند، بارها رهبر انقلاب روی بحث تولید صحبت داشته‌اند و اهمیت تولید و صنایع کوچک را متذکر شده‌اند. ما نیز نقشه راهی را برای توسعه تولید تدوین کرده‌ایم و طبق آن پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اقدامات هفته حمایت از صنایع کوچک و در همین راستا برنامه های دولت افزود: بیشترین صنایع ما در کشور کوچک هستند و بیش از ٩٠ درصد صنایع کوچک و متوسط هستند، بنابراین الزام دارد تا دستگاه‌های حاکمیتی توجه به صنایع کوچک داشته باشند. اولین صنایعی که در تلاطم اقتصادی خسارت می‌بینند صنایع کوچک هستند که این امر نیز نیازمند حمایت هرچه بیشتر دولت و سیاست گذاران است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان خدمات دولت ادامه داد: در خراسان رضوی بیش از ۵۰ شهرک مصوب داریم. ۴۱ شهرک در حال واگذاری یا بهره‌ برداری است و بیش از ۵۰۰۰ قرارداد بسته شده و ۲۷۵۰ واحد با بهره برداری رسیده‌اند که از این میزان ۲۵۰۰ واحد فعال و حدود از ۲۵۰ واحد غیرفعال هستند.

فرشچی اظهار کرد: ۱۲۸۵ طرح فعال و ۸۹۰ طرح غیر فعال در دست داریم که در حال پیگیری برای فعال شدن این تعداد هستیم. بیش از ۸۲۰ پرونده بررسی شده که به ۵۰۰ مورد آن مهلت داده شده تا بتوانند به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: همچنین در استان ۳۰۱ واحد کارگاهی داریم که ۲۸۰ واحد بهره برداری شدند و در مجموع بیش از ۸۰ هزار اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده است. در صورت افزوده شدن میزان واحدهای صنعتی در دست بهره برداری ۴۴ هزار شغل دیگر نیز به این میزان اضافه خواهد شد.

وی افزود: همچنین مشکل تامین زمین و مشکلات آب و برق را از عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان است.

 

هیچ واحدی به دلیل بدهی در استان تعطیل نشده است

فرشچی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمتگذار مردم در دولت، بیان کرد: ما سعی داریم مشکلات واحدهای صنعتی با بانک‌ها را حل کنیم و به ندرت پیش آمده تا بانک واحد صنعتی را تعطیل کند و خوشبختانه بانک‌ها نیز نگاه تعطیلی به واحدهای تولیدی به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات را ندارند و در معدود موارد موجود نیز سعی شده تا بانک یا فرد توانمند جایگزین شود تا از تعطیلی جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، وی در خصوص واحدهای راکد در خراسان رضوی خاطرنشان کرد : طبق برنامه‌ای که سازمان به ما داده، بنا شده ۶۰ واحد راکد امسال تعیین تکلیف شوند، البته هدف ما ۱۲۰ واحد است اما براساس چیزی که مشخص شده میزان ۶۰ واحد است و همچنین سعی داریم تا هیچ واحدی تعطیل نشود. همچنین ۱۷ طرح در ۱۱ شهرک صنعتی در حوزه پروژه های زیر بنایی در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص سرمایه گذاری صنعتی در اراضی اوقاف در انتها اعلام کرد: براساس دستورالعمل‌ها در اراضی وقفی نمی‌توانیم سرمایه گذاری کنیم، اما سعی داریم تا صنوف را ساماندهی کرده تا مجوزات مربوطه را اخذ کنند، اما این طرح در دست مطالعه است زیرا اراضی وقفی برای سرمایه گذاری بسیار مشکل ساز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.