×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اداره کل استاندارد و آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تفاهمنامه سفیران استاندارد را امضا کردند

به گزارش توس اکو، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در در رویداد معارفه و تجلیل از اولین جامعه سفیران استاندارد استان خراسان رضوی که در محل سالن همایش‌های سردار سلیمانی اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد، افزود: این تفاهمنامه با هدف توسعه و تثبیت فرهنگ استاندارد و مهارت افزایی برای پیشبرد ساحت اقتصادی و حرفه ای در راستای کنشگری و مسوولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور به امضا رسید.

محمد سجادی با بیان این که این دانش آموزان در مقطع دوره اول دبیرستان و دوره دوم ابتدایی هستند افزود: در گام نخست ۲۴۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان آموزشهای مرتبط را شروع کردند و هیچ گونه محدودیتی در خصوص افزایش این تعداد دانش آموز به عنوان سفیران استاندارد وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام دانش‌آموزان که مشغول تحصیل هستند در آینده وارد جامعه و مشاغل می‌شوند که نیاز است به استاندارد سازی توجه داشته و آگاهی سازی شده باشند. همکاران ما طرح” سفیران استاندارد” را پیشنهاد دادند و در خراسان رضوی شروع کردیم. دانش آموزان که انتخاب می‌شوند، نمایندگان سازمان استاندارد در خانواده خودشان هستند. اگر با کالای تقلبی و بی کیفیت مواجه شدند می‌توانند به ما اطلاع دهند تا جلوی آن گرفته شود.
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه؛ این طرح امروز شروع می‌شود تا از شبکه بزرگ دانش‌آموزی برای خودشان استفاده شود، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت‌های ۶ گانه ذکر شده که یکی از آنها تربیت اقتصادی و حرفه‌ای است. استاندارد ظرفیت بسیاری در این ساخت دارد که در حوزه تربیت حرفه‌ای پای کار باشد.

طرح سفیران استاندارد گام اول است

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: دغدغه ترویج فرهنگ استاندارد باید به عنوان یک مهارت اجتماعی وجود داشته باشد و هماهنگی دانش‌آموزان بیشتر شود که در این موضوع دو طرف منتفع می‌شوند. تمام ما با استاندارد کار داریم و استقبال می‌کنیم دانش‌آموزان با مفاهیم آن آشنا شوند. طرح سفیران استاندارد گام اول است و در گام‌های بعدی این تعامل بین ادارات کل آموزش و پرورش و استاندارد خراسان رضوی بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اولین سند تعلیم و تربیت اسلامی استاندارد شده تعلیم و تربیت است، ادامه داد: دانش آموزان با طرح سفیران استاندارد با دنیای جدیدی آشنا می‌شوند که قبلا فقط با علامت استاندارد آشنا بودند. امروز این سازگار فراهم شده تا با فرآیند گسترده، با کارشناسان و تجهیزات که سلامت و کیفیت را تضمین می‌شود، آشنا شوند. سفیران آماده می‌شوند تا ترویج کننده کیفیت در جامعه باشند.

صدور ۲۲۴ پروانه استاندارد جدید در سال گذشته

سید محمد سجادی عطار، در حاشیه این مراسم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:سازمان ملی استاندارد یک دستگاه حاکمیتی مستقل است که زیر نطر ریاست جمهوری اداره می‌شود. ۳۰ نفر از مقامات سه قوه عضو شورای عالی استاندارد هستند که سیاست‌های آن را تدوین و برنامه ریزی می‌کنند. سازمان استاندارد سیاستگذاری، حسن نظارت، هدایت و انطباق بخشی بر کیفیت کالا و خدمات را برعهده دارد.

وی ادامه داد: بررسی کیفیت تولیدات داخلی و کالاهای صادراتی و وارداتی و گستردگی آن ایجاب می‌کند با دستگاه‌های اجرایی مختلف همکاری مشترک داشته باشیم. امروز رونمایی از طرح سفیران استاندارد را بصورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش، با هدف ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه برای تعدادی از دانش آموزان داشتیم.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین رکن ما، آموزش است. با این تفاهم‌نامه از جامعه دانش‌آموزی افراد زیادی انتخاب و آموزش می‌بینند و با بازدید علمی از مجموعه آزمایشگاه‌ها با موضوع استاندارد و استاندارد سازی آشنا می‌شوند. این افراد ابتدا در خانواده و اطرافیان اطمینان سازی را شروع کرده و در آینده که وارد جامعه شدند، تعهد و پایبند به ارائه خدمات با کیفیت و مناسب خواهند بود.

سجادی با اشاره به رویکرد جدید سازمان و نگاه ویژه به مصرف کننده، عنوان کرد: خدمات پس از فروش خودرو و لوازم خانگی، معاینه فنی، بسته‌بندی، پوشاک، نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی، پایش نان و کیفیت آرد و نان از جمله رویکردهای جدید سازمان بوده است. رتبه بندی نانوایی ها در کارگروه آرد و نان مصوب شده و آرد کامل در دستور کار همه استانها قرار دارد.

وی به تسهیل در ارائه نشان‌ها اشاره کرد و بازگو نمود: سازمان مرکز اعطای نشان‌های مختلف است. نشان استاندارد، نشان حلال، دانش نماد، نانو نماد، نشان ایمنی، نشان مصنوعات طلا، نشان مجاز مصرف انرژی، نشان کنترل کیفیت صادرات، نشان ارگانیک و نشان حد آلایندگی، نشان‌هایی است که سازمان استاندارد ایران اعطا می‌نماید.

سجادی تصریح کرد: مرکز ملی تائید صلاحیت ایران که وظیفه آن اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها و بازرسی در کل کشور است، در اتحادیه صلاحیت آسیا و اقیانوسیه که ۶۰ کشور در آن عضو هستند به رسمیت رسید و هم‌تراز شده است. کالا و خدمات که در آزمایشگاه‌های ایران تائید صلاحیت می‌شوند در ۱۱۰ کشور جهان قابل استناد است که باعث سهولت بیشتر و هزینه کمتر صادرات خواهد بود.

وی عنوان کرد: در پایش کمیت در اقلامی که توزین در کارخانه انجام می‌شود و در وزن درج شده امکان خطا وجود دارد، در خراسان رضوی کنترل شروع شده است. در اوایل ۵۴ درصد مردودی داشتیم که با پیگیری الان به کمتر از ۱۸ درصد رسیده که این مسیر تا تک رقمی و صفر شدن ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: با تولید کالاهای مختلف و علوم جدید نیاز به بازنگری در استاندارد ملی بود که ۲۵۱ استاندارد بازنگری شده است. ۲ هزار و ۵۰۰ مدیر کنترل کیفیت داریم که سالانه باید ۱۶ ساعت آموزش ببینند، که سال گذشته ۳۷ هزار نفر ساعت داشتیم تا اطلاعات به روزرسانی شود. همچنین ۲۹ هزار نفر ساعت آموزش برون سازمانی داشتیم.

سجادی عطار، خبر داد: سال گذشته ۲۲۴ پروانه استاندارد جدید صادر و ۶۵۷ پروانه تمدید شده است. ۴ هزار و ۳۳۲ بازدید فنی، ۱۵۳ بازدید در صنایع انرزی بر، ۱۳ هزار و ۳۳۰ نمونه‌برداری در مراکز تولید، ۲۵۳ آزمون از نمونه مصنوعات طلا، ۲۲ هزار بازرسی فنی از مراکز عرضه در قالب طرح طاها، ۳ هزار و ۲۱۵ ارزیابی انطباق صادرات، ۷۲۳ ارزیابی انطباق واردات، ۲ هزار و ۵۳۴ بازدید از تجهیزات شهربازی در سال گذشته انجام گرفت.

وی ادامه داد: بازرسی از ۱۸۰ هتل، ۲۱۵ هتل آپارتمان، ۳۷ زائرسرا، ۴۱ خانه سالمندان، ۵۹۹ مدرسه، ۲۸ سالن ورزشی، ۹ بازدید از پایانه مسافربری، ۴ بازدید از راه‌آهن، ۳ بازدید از فرودگاه در سال گذشته انجام شد. همچنین ۵ هزار و ۲۳۷ نازل سوخت و ۶۱۲ نازل CNG آزمون شد و ۲۹ هزار و ۴۹۶ ترازو اصناف کنترل گردید.

.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.