×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای هوشمند سازی نان با نصب کارتخوان های هوشمند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مشهد گفت :یکی از مهمترین راهبردهای دولت، هوشمند سازی و مردمی سازی یارانه ها و تحقق عملی عدالت اجتماعی ، حمایت از دهک های پایین و مبارزه با رانت وفسادی بود که در قسمت تولید توزیع گندم ، آرد و نان بود وهرساله میلیاردها تومان از یارانه اختصاصی به بهانه ها و روشهای نامتعارف وغیره اصولی به هدر می‌رفت و براساس کارشناسی گروههای مختلف اقتصادی راه برون رفت از این چالش مهم، بهره گیری از سامانه های هوشمند در کنترل و نظارت دقیق در چرخه تولید و توزیع این کالای اساسی در کشور بود و براین اساس مقرر گردید جهت پایش دقیق، سامانه های هوشمند در نانوایی های سطح شهر نصب و بر اساس این طرح هیچ تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده صورت نمی‌گیرد و تنها خرید توسط کارت های بانکی انجام می شود.
محمد میری دیسفانی بیان کرد : با توجه به تخلفات متعدد در حوزه توزیع آرد ونان تصمیم بر این شد که یارانه نان ، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود.
بر این اساس با انجام یک اقدام جهادی طی پانزده روز از مورخ اول تیرماه لغایت ۱۵تیر، میزان ۸۵درصد از تعداد۲۲۱۳ نانوایی‌ فعال مجاز مشهد، به کارت‌خوان‌های هوشمند با مشارکت بانک سپه تجهیز و متصل شده اند تا به ازای تعداد نان‌های تولیدی و فروخته شده سهمیه ارد به نانوا تعلق گیرد و در مابقی که دستگاه فوق نصب نشده، پس از رفع مشکلاتی همچون تعیین تکلیف مالکیت و پروانه کسب و… توسط متصدی بلافاصله نصب دستگاه انجام خواهد شد.
وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر تامین آرد مورد نیاز تا حد زیادی جلوی تخلفاتِ و سوء استفاده احتمالی از این کالای اساسی گرفته می‌شود.
معاون رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : با اجرای طرح هوشمند سازی نانوایی ها از طریق پوز و پایانه فروش نصب شده مشخص می‌شود که مردم چقدر نان خریده‌اند تا به همان میزان آرد به خبازی اختصاص پیدا کند و اضافه‌تر از آن، آردی به نانواها اختصاص پیدا نمی‌کند و بعبارتی توزیع ارد ساماندهی میشود.
موضوع مهم این است که مردم نان را با قیمت مصوبی که از قبل در دستگاه ثبت شده خریداری میکنند و امکان تغییر نرخ و گران فروشی توسط نانوا وجود نداشته و این شیوه هیچ تاثیری در تغییر وافزایش قیمت نان ندارد.
ورود به مساله نان هزینه‌بر است و تشکیلات نظارتی قوی و سیستم الکترونیکی دقیق می‌خواهد.
اما آنچه واضح است تاثیرات هوشمند سازی در ساختار وچرخه تولید توزیع عادلانه و جلوگیری از هدر رفت میلیاردها تومان در سال آنچنان مهم وپررنگ است که اندک ایرادات موجود در مقابل آن اندک و در گذر زمان قابل کاهش و مدیریت می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.