×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای مشوق های ۱۹ گانه در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری( سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت های فرسوده ) در خراسان رضوی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، وحید داعی با اعلام این مطلب اظهار کرد: طبق اعلام شرکت بازآفرینی شهری ایران تسهیلات و مشوق های ۱۹ گانه در نوسازی مسکن سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اجرایی شده و متقاضیان ساکن در  این بافت ها می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

وی افزود: تسهیل در ضوابط معماری، تسهیل در ضوابط پارکینگ، افزایش تراکم ساختمانی و همچنین ارائه کاربری مسکونی و غیر مسکونی جزء حمایت های شهرسازانه (کالبدی) شهرداری ها خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: این حمایت های کالبدی بر اساس قرارگیری ملک متقاضیان در چهار گروه قطعات غیرقابل تجمیع، قطعات واقع در عمق بافت فرسوده، قطعات واقع در بر محورهای اصلی محله و قطعات تجمیعی در برگیرنده کل بلوک، متفاوت خواهد بود.

دبیر شورای مسکن استان تاکید کرد: املاک واقع در بافت های ناکارآمد در قالب مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین تایید کمیسیون ماده ۵ از مشوق های مختلف از جمله احداث یک طبقه مازاد، کاهش ضریب تامین پارکینگ مورد نیاز به ۷۵ درصد، عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی، امکان پیشروی طولی با رعایت مسائل همسایگی و کاهش حد نصاب تفکیک برخوردار می شود.

داعی افزود: تسهیلات و وام های کم بهره بانکی یکی دیگر از مشوق های ۱۹ گانه ارائه شده در بافت های ناکارآمد شهری است که متقاضیان با ورود به سایت اینترنتی www.facility.udrc.ir و درج مشخصات فردی و ملک خود واقع در این بافت‌ها  از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی گفت: ساکنان بافت های ناکارآمد( سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت های فرسوده) بر اساس شرایط و ظوابط مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور می توانند واحد مسکونی خود را در قبال دریافت زمین یا واحد نوساز تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی تا میزان ۴۰درصد تخفیف در ارزش آن معاوضه نمایند. و در این راستا کارشناسان اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان آماده پاسخگویی به سوالات ساکنین محترم در خصوص محدوده بافت ناکارآمد شهرها می باشند.

داعی اظهار داشت: میزان وام ودیعه مسکن ۱۲۰ میلیون تومانی برای کلانشهرها و مبلغ ۹۰ میلیون تومان برای سایر شهرها با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله تدارک دیده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.