×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح های توسعه معدنی در منطقه سنگان خواف در ۲ سال آینده نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

 

به گزارش توس اکو و به نقل از  روابط عمومی سازمان صمت خراسان رضوی ، امیر رضا رجبی روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث شعبه بانک تجارت در منطقه سنگان خواف افزود: توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه نیازمند تقویت زیرساختهای منطقه در بخشهای حمل و نقل، فرودگاه، ریلی، محورهای مواصلاتی و خدمات غیر صنعتی است.

وی ادامه داد: باید مانند الگوی منطقه عسلویه بستر جذب و مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای منطقه سنگان خواف افزایش یابد و بخشهای تامین کننده مالی مانند سیستم بانکی از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه منطقه سنگان خواف با توجه به ذخایر موجود خود توانایی تامین سنگ آهن صنایع فولادی را تا ۵۰ سال آینده دارد، تصریح کرد: برای توسعه فعالیتهای سرمایه گذاری این بخش باید به توسعه زیرساختها توجه خاص داشت.

امیررضا رجبی با بیان اینکه نقشه جامع نیازمندی‌های صنعتی و معدنی و حمایتی برای سرمایه‌گذاری‌های منطقه سنگان خواف در دست تهیه است، افزود: توجه سرمایه‌گذاران به ایجاد زیر ساختها در حوزه خدمات فنی و مهندسی، پذیرایی، حمل و نقل، مجتمع‌های مسکونی و سایر موارد در این منطقه ضروری است.

وی با اشاره به بازدید مدیر عامل بانک تجارت کشور از طرحهای معدنی سنگان خواف گفت: هدف از دعوت وی برای سفر به این منطقه آشنایی با طرحهای توسعه‌ای صنعتی و معدنی و بررسی راهکارهای حمایت مالی از سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی در این منطقه است.

مدیر عامل بانک تجارت کشور و مسوولان سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی در سفر یک روزه به خواف علاوه بر حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی شعبه بانک تجارت منطقه سنگ آهن سنگان این شهرستان، با قابلیتهای معدنی و طرحهای توسعه ای و سرمایه گذاری این منطقه َآشنا شدند.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدنکاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان، مجموعه اپال پارسیان، شرکت فراگیر توسعه سناباد و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث می‌باشد از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.