×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آینده جامعه در گرو توجه به جایگاه و پرورش صحیح کودکان

ابراهیم زره ساز روز چهارشنبه در آستانه هفته کودک در جمع خبرنگاران افزود: کودکان، سرمایه ارزشمند هر جامعه هستند و آینده جامعه در گرو توجه به جایگاه و پرورش صحیح آنهاست. بنابراین آشنایی با نیازها و خواسته های آنها، حفاظت از آنها در برابر آسیب ها و رعایت حقوقشان در تمامی زمینه‌های زندگی امری ضروری است. نکته ای که بارها و بارها در احادیث و روایات و منابع و آموزه‌های دینی ما به آن توصیه و تاکید شده است.

وی افزود: هفته ملی کودک به عنوان فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان و با هدف بهبود شرایط آنان برگزار می گردد. فرصتی تا به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری شود و برنامه‌ ریزی برای مراقبت و حمایت از آنان و آگاهی افزایی جامعه در این حوزه صورت پذیرد.

مدیر کل کانون استان با اشاره به شعار هفته ملی کودک عنوان کرد: به منظور ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها، شورای سیاست‌گذاری هفته‌ی ملی کودک، شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را، برای گرامی‌داشت این هفته در نظر گرفته‌است و در کنار هدف اصلی این هفته یعنی جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز اهداف دیگری از جمله: هم‌گرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ی کودک، معطوف نمودن توجه مسئولان و جامعه به مسایل و نیازهای قشر کودک به ویژه کودکان با نیازهای ویژه، آگاهی رسانی در خصوص تکالیف و حقوق کودک و همچنین فرهنگ سازی در زمینه ایجاد امکان مشارکت کودکان را دنبال می کند.

ایشان در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته کنوانسیون حقوق کودک در مشهد اعلام کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک و دبیرخانه هفته ملی کودک ضمن برگزاری جلسات برنامه ریزی با راهبری مدیر کل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان «دبیر مرجع استانی حقوق کودک» استان خراسان رضوی و مشارکت سازمان‌های متولی این حوزه، برنامه ریزی ویژه ای را جهت دست یابی به گوشه‌ای از اهداف ذکر شده داشته که قطعا استمرار این برنامه‌ها در حوزه کودک و نوجوان با اهتمام بیشتری در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به برنامه های متنوع هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه جاری گفت: آغاز رسمی همکاری کانون تعلیم و تربیت خادم یاری آستان قدس رضوی، افتتاح طرح کانون – مدرسه، برپایی جشن روز جهانی کودک، آغاز پویش کتابخوانی والدین و فرزندان در مراکز فرهنگی کانون و اجرایی کردن طرح مشاوران کودک و نوجوانان برای نخستین بار در کشور از جمله برنامه های این هفته است.

زره‌ساز افزود: برگزاری مجمع مشورتی کودکان و نوجوانان با حضور صاحبنظران، توجه به کودکان با نیازهای ویژه و راه اندازی طرح مکاتبه صوتی برای کودکان نابینا، اجرای برنامه های شاد شامل قصه گویی و نیز برنامه های شاد برای بیمارستانهای ویژه کودک در مشهد، آغاز پویش کاشت نهال به نام بزرگان دینی علمی هر منطقه ، عضویت رایگان همه کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری در روز ۱۶ مهر ماه و آغاز “پویش ۱۴۰۲” قصه و فرآیند آموزش قصه گویی به علاقه مندان از دیگر برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری خراسان رضوی ۳۸ مرکز ثابت فرهنگی هنری، هشت مرکز سیار، سه مرکز پستی، یک مرکز مکاتبه‌ای و ۱۵۰ مربی در استان دارد و سالانه حدود ۲۲۰ هزار نفر در استان از طرحها و برنامه های این کانون بهره‌مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: همچنین هم اکنون حدود ۲۵ هزار و ۲۵۶ عضو کتابخوان فعال در استان داریم که از ظرفیتهای کتابخانه ای بهره مند می شوند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.