×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دهه پایانی ماه صفر

به گزارش توس اکو، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی در این همایش گفت: برنامه‌های ویژه‌ بخش‌های مختلف حوزه سلامت در روزهای دهه پایانی ماه صفر از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) با مدیریت دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد و با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شود.

دکتر یونس پناهی در حاشیه آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه علم و فناوری و تبدیل شدن به یک مرجعیت علمی در ایران و جهان بوده و این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، داروسازی و طب ایرانی و مکمل جزو برترین‌های کشور بوده است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه پیشگیری و درمان بیماری‌های قلب و عروق، سرطان، تروما و غیره پیشرفت‌های قابل توجهی به واسطه پژوهش‌های صورت گرفته داشتیم، ضمن اینکه به دنبال توسعه فعالیت‌ها در حوزه سلول‌ درمانی و تاثیرپذیری آن در درمان بیماری‌های مختلف، اعم از واگیر و غیرواگیر هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال شرق مانند مشهد نقش‌آفرینی‌های بسیارخوبی در ماموریت‌های مختلف داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ما همه ساله در زمان‌های مختلف از جمله روزهای دهه پایانی ماه صفر و از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای در بخش‌های حوزه سلامت داریم که برنامه آن با مدیریت دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد و با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شود و در این ایام تمامی بخش‌های دانشگاهی این دانشگاه آماده میزبانی و خدمت رسانی شایسته به زائران پیاده رضوی هستند.

دکتر پناهی اضافه کرد: همچنین در این روزها هم دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، کرمانشاه، سنندج، ارومیه و ایلام در حال خدمات رسانی به زائران پیاده حسینی هستند و در کنار آنها نیز دانشگاه‌های شهرها و استان‌های همجوار با استان‌های مرزی که در مسیر تردد زائران پیاده اربعین هستند در این ماموریت ویژه مشارکت دارند.

وی بیان کرد: خدمات به زائران پیاده حسینی و رضوی در حوزه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، بهداشت، درمان و دارو بوده و امیدواریم که سفر تمامی زائران حسینی و رضوی بی‌خطر باشد و تمامی آنان به سلامت به شهرهای خود بازگردند.

محمود محمد زاده شبستری رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جلسه گفت: کمتر از ۱۶ ساعت حکم ابلاغ مسوولیت برای من صادرشد و فرصتی برای اندیشیدن برای قبول چنین وظیفه خطیری برای من مهیا نبود و به اصرار دوستان قبول مسوولیت کردم چون تجربه این مسوولیت را طی سال های ۸۸-۹۲ داشتم در آن زمان یک هفته مذاکره با من صورت گرفت تا این مسوولیت را پذیرفتم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با کسب تجربه از گذشته و حضور گرم پیشکسوتان و کارشناسان اجرایی که امروز با کول باری از تجربه دردانشگاه حضور دارند بار دیگر شاهد توفیق و تحول در جامعه پزشکی استان باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه یکی از برترین دانشگاه‌های ایران و جهان در بخش‌های مختلف حوزه سلامت بوده و هست، بیان کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت و حضور نخبگان یک درصدی در این دانشگاه که به‌واقع یک امتیاز ویژه بوده و هست با تمام توان در مسیر رشد و تعالی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان گام برمی‌داریم.

دکتر شبستری تاکید کرد: ما در مسیر خدمت شایسته به مردم با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم بهترین اقدام و عملکرد را متناسب با برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه دانشجویی هم باید تعامل بسیارخوبی میان استاد و دانشجو، دانشکده و دانشجو، مرکز تحقیقات و دانشجو و دانشگاه و دانشجو برقرار باشد تا آینده‌سازان جامعه در یک شرایط آرمانی به فعالیت‌های تحصیلی، آموزشی و تحقیقاتی بپردازند و با بهره‌گیری از علوم روز حوزه پزشکی بهترین نوع خدمت را پس از فارغ‌التحصیلی و در زمان انجام فعالیت‌های تخصصی به مردم ارائه دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دستیابی به اهداف دانشگاه با همکاری تمامی مجموعه‌ها حاصل می‌شود و تنها بر عهده یک مسئول و یا شخص خاص نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: ما با همکاری و همفکری تمامی ٨۵۰۰ دانشجو، هزار عضو هیات علمی و ٢۵ هزار پرسنل می‌توان در مسیر دستیابی به این هدف مهم و ارتقاء جایگاه دانشگاه عملکردی موفق داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.