×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آغاز عملیات اجرایی طرح مسکونی هزار واحدی فردوسی در مشهد

به گزارش توس اکو، سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح مسکونی هزار واحدی فردوسی در مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های مطرح شده در سال جاری مربوط به حوزه مسکن بوده است، چنانکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که مردم در این زمینه مستاصل هستند. بر این اساس، بانک مسکن رویکرد جدیدی را اتخاذ کرد تا به این فرمان و حجت شرعی جامه عمل پوشانده شود.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: اکنون این بانک سهم ۹۰ درصدی در طرحهای نهضت ملی مسکن کشور را به خود اختصاص داده است، درحالیکه بانک مسکن تنها چهار درصد از سپرده های بانکی کشور را دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های بانک مسکن در استان‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد: در سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، تاکید ویژه بر تکنولوژی‌های نوین و انبوه‌سازی صورت گرفته است. بنا نداریم که فقط در زمینه تامین مالی حرکت کنیم و می‌خواهیم فعالیت‌های این بانک را به سمتی سوق دهیم که سطح مهندسی در کشور ارتقا یابد و از طرف دیگر این پروژه‌ها به معماری اصیل ایرانی-اسلامی هم پاسخگویی داشته باشند.

مدیر عامل بانک مسکن اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌ کارگیری طرحهای آن‌ها در پروژه‌های در دست اجرا، از جمله شاخصه‌هایی است که به طور جدی به آن توجه شده و در پروژه فردوسی مشهد، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مشغول به کار هستند تا بتوانیم به سمت صنعتی سازی در حوزه ساختمان گام برداریم.

 

حرکت بانک مسکن در مسیر درست و برنامه ریزی شده

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایران اسلامی دوباره به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

جواد کریمی قدوسی افزود: هر زمان این تجهیزات ساختمانی در کشور فعالیت داشته و عملکردهای مربوطه به چشم بیاید، اقتصاد ما پر رونق و مشکلات مردم کمتر می شود. تمام مسائل و گره‌های اقتصادی زمانی ایجاد می‌شود که پروژه‌های عمرانی کشور متوقف شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بانک مسکن در حوزه ساخت مسکن تصریح کرد: فلسفه ایجاد بانک مسکن برای همین پروژه‌ها بوده و امروز در مسیر درست و برنامه ریزی شده عمل می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشهد شهری زائرپذیر است که سالانه به‌ویژه در دهه پایانی ماه صفر میلیون‌ها زائر به این شهر سفر می‌کنند؛ از سوی دیگر پروژه برج‌های مسکونی فردوسی در مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی واقع شده است، بنابراین از دست‌اندرکاران این پروژه درخواست داریم علاوه بر مسجد حتما محلی برای موکب در پیشانی آن دیده شود.

 

تاکید بر سرعت اجرا و ارتقای کیفیت طرحهای مسکن

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن هم گفت: در فصل جدید فعالیت‌های بانک مسکن، تلاش ما بر ۲ محور سرعت در پروژه‌ها و افزایش کیفیت آنان متمرکز بوده است.

محمدرضا جواهری تفتی با اشاره به صنعتی‌سازی در حوزه مسکن تصریح کرد: اکنون انبوه‌سازی در کشور پیشرفت داشته، اما نتوانسته‌ایم کاری در زمینه صنعتی‌سازی انجام دهیم و ضعف شدیدی در این زمینه داریم زیرا شرکت‌های بخش خصوصی توان مالی و فنی لازم برای تقویت این بخش را ندارند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ فردوسی عنوان کرد: با وجود فرصت اندک و حدود ۲ ماهه‌، سعی کردیم در همین مرحله از پروژه موضوع صنعتی‌سازی را هم دنبال کنیم و حداقل در بخش الحاقات ساختمان که به شدت زمان‌بر است، آن را به کار گیریم، تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان در این جا پیاده‌سازی شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق هم گفت: حدود هزار اصله درخت در محل اجرای پروژه فردوسی وجود داشت که تمام آن درخت‌ها در این پروژه جانمایی و دیده شده است.

مجید توتونچی افزود: این مجموعه مسکونی هزار واحدی در مساحت پنج هکتار و در قالب ۹ قطعه منفک از هم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تمام عوامل فوق باعث شده تا پروژه بزرگ برج‌های فردوسی مشهد، زیست پذیر باشد و جزو کاندیداهای برتر مسکونی جهان قرار گیرد.

به گفته وی. رنگ‌های این مجموعه، سفید و فیروزه‌ای به سبک مسجد گوهرشاد خواهد بود تا معماری خراسانی تیموری را حفظ شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.