×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آغاز ساماندهی مسیر دسترسی به مسجد ملک زوزن خواف

به گزارش توس اکو، مهدی عباسپور امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: این بنا دومین مسجد تاریخ‌دار (دارای کتیبه تاریخی) دوره خوارزمشاهیان است كه به استناد كتیبه موجود در سال ۶۱۵ هجری قمری و یك سال پس از آن در حال ساخت بوده است، علاوه بر این تنها بنای به جا مانده از شهر تاریخی زوزن است.

فرماندار شهرستان خواف ادامه داد: براساس كاوش‌های باستان ‌شناسی كه در محدوده شهر تاریخی زوزن انجام شده آثار و شواهدی از قرون اولیه اسلامی تا دوره ایلخانان در این منطقه به دست أمده كه بیانگر تاریخ و تمدن این شهر اس.

عباسپور تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش این منطقه و به منظور معرفی بیشتر آن، توسعه زیر ساخت‌های گردشگری آن به‌خصوص ساماندهی مسیر دسترسی و تامین نور این مسیر آغاز شده و تا ابتدای شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

او یادآور شد: سال گذشته نیز در راستای توسعه زیر ساخت‌های مسجد ملک زوزن اقدامات موثری از جمله برق رسانی، مرمت اضطراری بنا، ساخت سرویس بهداشتی، ساخت فضای نمایشگاهی و انجام مطالعات پژوهشی صورت گرفت.

فرماندار خواف با اشاره به اهمیت ثبت این اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی، اظهار کرد: شهر تاریخی زوزن به شماره ۵۲۰۸ در فهرست موقت یونسکو ثبت شده و قطعا اقدامات انجام شده می‌تواند نقش مهمی در ثبت دائم این اثر با ارزش تاریخی داشته باشد.

هم‌چنین محمود باعقیده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره آثار تاریخی این شهرستان گفت: خواف بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون ۱۰۵ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.