×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وصل برق واحدهای تولیدی در خراسان رضوی متناسب با شرایط انجام می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه وصل مجدد برق واحدهای تولیدی در استان متناسب با شرایط انجام می‌شود، گفت: در صورتی که شرایط پایدار باشد، واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌های صنعتی استان به مدار تولید باز خواهند گشت.

امیررضا رجبی در خصوص قطع برق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر با افت دما در استان رو به رو هستیم که موجب افزایش مصرف گاز خواهد شد. طبیعا در این شرایط اولویت گازرسانی با بخش خانگی است. از این بابت درخواستی از سمت دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه گاز و برق استان در جهت همکاری واحدهای تولیدی برای پایداری شبکه برق در این ایام که پایداری دمای منفی در کل کشور به مدت چند روز ادامه دارد، مطرح شد.

وی افزود: در این شرایط اگر همکاری‌های لازم صورت نگیرد، منجر به قطعی‌های ناخواسته برق می‌شود که طبیعتا قطعی ناخواسته خسارت بیشتری را به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد خواهد کرد. به همین دلیل این هماهنگی در کل کشور صورت گرفت و در استان ما نیز ستاد انرژی درخواست برگزاری جلساتی در این زمینه را داد و همکاری لازم صورت گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: این مساله با مجموعه‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی و واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی در میان گذاشته شد. در حال حاضر با هماهنگی واحدهای صنعتی مصرف گاز و برق در خراسان رضوی کاهش یافته است. واحدهای بزرگ استان بیش از ۳۵۰ مگاوات و مجموعه واحدهای متوسط و کوچک در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها نیز بیش از ۲۰۰ کیلووات در کاهش مصرف برق همکاری کرده‌اند. همچنین به طور کلی واحدهای تولیدی خراسان رضوی ۵۵۰ کیلووات در کاهش مصرف برق همکاری داشته‌اند که موجب شد پایداری در شبکه برق و گاز صورت گیرد و گاز به شهرهای دورتر نیز برسد. شرکت‌های خدمات رسان مانند گاز و برق در تمام طول سال منابع مورد نیاز تولید را فراهم می‌کنند و در این چند روز که نیاز به همکاری است، این همکاری از طرف صنایع صورت گرفته است.

رجبی با اشاره به اینکه وصل مجدد برق واحدهای تولیدی در خراسان رضوی متناسب با شرایط انجام می‌شود، بیان کرد: در صورتی که شرایط پایدار باشد، واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به مدار تولید باز خواهند گشت. قطع برق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان و خارج از آن ناگهانی نبوده است، بلکه با اطلاع‌رسانی به واحدها صورت گرفته و برق ضروری واحدها وصل است. همچنین برای واحدهای تجاری این دستورالعمل صادر شده است.

 

واحدهای حساس تولیدی در خراسان رضوی در مدار تولید باقی مانده‌اند

وی افزود: واحدهای حساس تولیدی در خراسان رضوی مانند واحدهای دارویی و برخی از صنایع غذایی خاص در مدار تولید باقی مانده اما واحدهایی که می‌توانند تولید را به هفته آینده منتقل کنند، در این زمینه همکاری کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: نحوه جبران خسارت این واحدها بر اساس تجارب گذشته خواهد بود. واحدهایی که در تابستان برقشان براساس برنامه‌ریزی محدود شده بود، پاداش همکاری خود را گرفته‌اند. جبران خسارت این واحدها توسط شرکت‌های خدمات رسان صورت خواهد گرفت/ ایسنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.