×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مشهد رتبه اول تولید گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، محمد میری دیسفانی بیان کرد : یکی از مواردی که در شهرستان مشهد پیگیری میشود اجرای الگوی کشت است. محمد میری دیسفانی گفت : در حال حاضر مهمترین محدودیت در بخش کشاورزی موضوع آب میباشد در همین راستا تولید محصولات کم آب‌ طلب، تغییر الگوی کشت محصولات زراعی، اعمال شیوه‌های مدیریت در مزارع مانند اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و … موجب افزایش بهره وری در مصرف آب می‌شود.

وی افزود: شهرستان مشهد یکی از شهرستان‌های پیشرو در تولید محصولات کشاورزی است و در تولید و کشت محصولات کشاورزی مختلف رتبه اول تا سوم در استان را دارد.

محمد میری دیسفانی اذعان داشت : گل محمدی محصولی است که از زنجیره کاملی برخوردار است و روستای فرخد کانونی است که زنجیره تولید در آن وجود دارد ، همچنین این روستا کانون گردشگری در سطح شهرستان مشهد است و قابلیت‌های این روستا به خوبی نمایان شده و پذیرای گردشگران است.

میری دیسفانی تصریح کرد: گل محمدی درآمد ایجاد کرده و موجب پایداری در سکونت و پایداری زنجیره اقتصادی می‌شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تصریح کرد: شهرستان مشهد رتبه اول در تولید گل محمدی در استان را داشته و ۲۲۰ هکتار باغات شهرستان مشهد به کشت گل محمدی اختصاص یافته است. وی خاطر نشان کرد : کانون‌های زیادی در زمینه محصولات کشاورزی در مشهد داریم که این کانون‌ها موجب ترقی شهرستان مشهد می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.