×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه ” بیوگازسوز” کشور در مشهد آغاز شد

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “یعقوب‌علی نظری” در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه بیوگازسوز کشور اظهار کرد: انتظار ما از مدیران، کار پروژه ای، مخصوصا در شرایط فعلی است و از شهردار و شورای شهر مشهد انتظار داریم پروژه محور حرکت کنند و براساس اولویت های موجود، پروژه ها فهرست و زمانبندی شود و بر حسب نیاز یکی پس از دیگری در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: به صورت کلی امادگی داریم و اثبات کردیم که در هر موضوعی چه کوچک و چه بزرگ نه تنها مضایقه نمی شود که احساس وظیفه و تکلیف داریم زیرا وجه مشترک همه ما خدمت به مردم مخصوصا در این شهر است.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مشهد در شرایط فعلی دیگر سه و نیم میلیون جمعیت ندارد و با حضور زائران حداقل جمعیت آن چهار و نیم میلیون نفر است لذا باید موضوعات زیادی را تحت مدیریت و برنامه قرار دهیم و بدیهی است که این امر تلاش بیشتر، راه کار دقیق تر و سرعت بیشتری طلب میکند که همه وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: موضوعات محیط زیست، آلودگی ها و در عین حال ارتباط دادن آن با نیازمندی های موجود، فوق العاده حائز اهمیت است به همین دلیل مکلف هستیم ضمن حل مساله با راهکار هایی مقرون به صرفه، گره‌های مختلف را باز کنیم. به طور مثال جمع اوری زباله از مبادی به صورت هوشمندانه، در کنار مقرون به صرفه بودن، مسایل اجتماعی را تحت کنترل قرار می‌دهد و در نهایت به تولید برق منجر می شود.

وی اضافه کرد: در زمینه تصفیه زباله پروزه جدیدی درحال اجرا و تکمیل است که امیدواریم بعد مدت نه چندان طولانی شاهد این باشیم که پساب و زباله صنایع و شهر مشهد کاملا در چرخه تصفیه قرار بگیرد و بتوانیم از ظرفیت کشف رود به نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: نیروگاه بیوگاز سوز دارای چند حسن است که از جمله آن می‌توان به مشترکت بخش خصوصی و به تبع اشتغال‌زایی، تمرکز بر زباله و تولید برق اشاره کرد.
نظری درخصوص حمایت برای ورود زباله سوز اتمی اظهار کرد: امادگی داریم پیگیری حضوری و مکاتبه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

 

تبدیل دارایی‌های راکد به سرمایه‌های مولد

“سید عبدالله ارجائی” نیز در این مراسم  اظهار کرد: برخی دارایی‌های وجود دارد که خیلی خوب از آن استفاده نمی شود و مولد سازی دارایی‌های راکد سیاستی است که در این شرایط اقتصادی در پیشبرد اهداف کمک میکند.

وی افزود: مشهد شهری به وسعت امام رضا(ع) و شهردای مملو از دارایی‌های راکد است که با برنامه ریزی دقیق می‌توان آن را به سرمایه‌های مولد تبدیل کرد تا برای جامعه دارای ارزش باشد.

شهردار مشهد بیان کرد: در معاونت خدمات شهری دارایی‌هایی همچون استفاده از پل عابر پیاده پهن پیکر است که می‌تواند تبدیل به یک فضای تجاری، گالری و فضای فرهنگی شود.

ارجائی خاطرنشان کرد: زباله سرمایه عظیمی است که روزانه بیش از دو هزار تن جمع اوری می‌شود و درخواست ما از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری افزایش درصد تفکیک از مبدا است که به رکورد ۱۲ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: البته اگر سهم جمع آوری هوشمند را از ۴ درصد افزایش دهیم گام بلندتری برداشته شده که از طریق تقویت شرکت‌ها و افزایش تعداد آن محقق می‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگر محله های پایلوت تفکیک از مبدا ۱۰۰ درصد است که از استاندار درخواست داریم زمینه را فراهم کند تا این موضوع را در چند محله آغاز کنیم.

ارجائی عنوان کرد: از دیگر دارایی‌ها می‌توان به گاز متان و دی اکسید کربن که در لندفیل تولید می‌شود، اشاره کرد؛ امروز خوشحالیم با مشارکت بخش خصوصی دغدغه‌مند و داخلی پس از هشت ماه کار کارشناسی به توافق رسیدیم و امروز اماده اجرای عملیات احداث بزرگترین نیروگاه بیوگازسوز کشور هستیم.

وی ادامه داد: انشاالله در آینده گاز متان و دی اکسید کربن تولید شده به روش طبیعی توسط لندفیل توسط این نیروگاه استحصال و تبدیل به برق پاک می‌شود که نوید بخش اتفاقات مبارک و مهم است.

 

 ۲۰ پروژه کلان زیست محیطی در مشهد

حسین کریمدادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد” در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه بیوگازسوز کشور اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اساسی شورای ششم در حوزه زیست محیطی ۲۰ پروژه کلان محور است که با تلاش شهردار و معاون خدمات شهری امروز اولین کلنگ سیاست و مصوبات شورا به ثمر رسید.

وی افزود: امیدواریم این پروژه طبق قول سرمایه‌گذار تا یکسال آینده به بهره‌برداری برسد و شاهد افتتاح این پروژه ارزشمند زیست محیطی باشیم زیرا مشکلات دفن زباله بسیار زیاد است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد ضمن درخواست از استاندار برای پیگیری احداث اولین زباله سوز اتمی در مشهد گفت: در بحث جمع‌آوری زباله مخصوصا زباله خشک در شورای ‌پنجم و ششم ۳۰ هزار نفر مشترک به وسیله سی‌مپ در تفکیک زباله از مبدا مشارکت داشتند که امروز این تعداد به ۲۰۰ هزار مشترک رسیده است.

کریمدادی تصریح کرد: ۱۷ هزار تن خاک و نخاله در شهر تولید می‌شود و امیدواریم کارخانه تفکیک خاک از نخاله نیز در اینده ایجاد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.