×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح آرامش بهاری در ۱۱۷ بقعه شاخص استان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین ماه در ۱۱۷ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

به گزارش توس اکو و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز با عنوان «طرح آرامش بهاری» بیان کرد: امسال برای دوازدهمین سال طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین ماه در ۱۱۷ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه های طرح آرامش بهاری در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی و تبلیغات اجرا خواهد شد؛ افزود: در حوزه خدماتی و رفاهی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه جهت میزبانی از زائرین، تعطیل کردن فعالیت های عمرانی و آماده سازی فضاهای اسکان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی جهت پذیرایی از زائرین به ویژه در بقاع متبرکه “میقات الرضا”برپا می شود؛ افزود: برپایی ایستگاه های سلامت و استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر در بقاع شاخص مجری طرح، پیش بینی اقداماتی امنیتی از دیگر برنامه ها در حوزه خدماتی و رفاهی در ایام نوروز است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و مذهبی مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه در آخرین پنجشنبه سال انجام خواهد شد.

وی افزود: در ۱۷ شهرستان ۷۲ بقعه دارای گلزار شهدا بوده و بیش از ۷۶۰ شهید در بقاع متبرکه مدفون می باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال و برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه را برنامه این اداره کل در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، غرفه عفاف و حجاب، چندرسانه ای و …. در خیمه های معرفت بقاع مجری طرح برپا می شود؛ تصریح می کرد: نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت و برپایی نماز در ۷۳ بقعه، برنامه های سخنرانی در بقاع متبرکه مجری طرح با موضوعات فرهنگی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده از همکاری بیش از ۱۹۰ روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می شود.

وی با اشاره به حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات گفت: هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه گزارش های خبری، تهیه مستند گزارشی از فعالیت های آرامش بهاری، گزارش تصویری از فعالیت ها، چاپ ۲ عنوان کتاب با تیراژ ۳۰ هزار نسخه ویژه کودک و نوجوان، دعوت از خبرنگاران جهت انعکاس فعالیت ها، تهیه اخبار و ارسال آن در رسانه ها و فضای مجازی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تصریح کرد: طرح راه روشن با همکاری اداره کل اوقاف و ستاد اقامه نماز استان با حضور ۱۰ کارشناس مذهبی جهت انجام فعالیت های فرهنگی در برخی مسیرهای ریلی منتهی به مشهد مقدس اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح ستارگان کرامت خبر داد و افزود: در قالب این طرح تفاهم نامه ای بین شهرداری، میراث فرهنگی، آستان قدس و اوقاف و تحت نظارت استانداری جهت اجرای تورهای زیارتی به بقاع متبرکه منعقد شده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح قرار دوازهم، بسته های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی در ۱۲ فروردین توزیع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با بیان اینکه مدیریت و اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه و مجتمع های بین راهی مسیر مشهد، تربت حیدریه، گناباد و بالعکس برعهده اداره کل اوقاف خراسان رضوی است، افزود: در بیش از ۱۰ بقعه متبرکه و مجتمع بین راهی با حضور کارشناس فرهنگی مراسمات مذهبی و برنامه های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین نظارت بر آراستگی و فضاسازی، اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه روزانه مذهبی، برپایی خیمه های معرفت، راه اندازی ایستگاه های سلامت و بهداشت، برپایی ایستگاه های صلواتی و نصب پوسترهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاعئ متبرکه و مجتمع های بین راهی صورت خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.