×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شعارمان انجام کار مناسب و برنامه‌ریزی‌شده برای مردم است

به گزارش توس اکو، “محمدرضا قلندر شریف” در مراسم تکریم و معارفه خود که با حضور مدیران کشوری و استانی برگزار شد، افزود: نگاه این‌جانب به مراسمی که امروز برگزار می‌شود نه نگاه به یک تکریم و معارفه صرف است، بلکه آن را مراسمی ویژه می‌بینم که کارمندی را از بدنه شهرداری با اعتماد شورای اسلامی شهر به سمت شهردار برگزیده‌اند.

وی اظهار کرد: اتفاق خوبی که افتاد این است که برای اولین بار به بدنه شهرداری مشهد اعتماد شد و یکی از خادمان کوچک شهر به‌عنوان شهردار انتخاب شد.

شهردار مشهد اضافه کرد: رأی قاطع شورای شهر به بدنه شهرداری را شاهد بودیم و من خود را صاحب ۱۴ رأی می‌دانم زیرا شورا، رأی به بدنه شهرداری داد؛ رأی برادرم جناب اصغری رأی من است و رأی من رأی ایشان است.

قلندر شریف تصریح کرد: رأی قاطع شورای اسلامی شهر به بدنه شهرداری را یک طلیعه مبارک می‌دانیم که در آن نگاه‌ها به بدنه خدوم شهرداری مشهد معطوف شد؛ لذا به نیابت از تک‌تک همکاران تلاشگر و خدومم در شهرداری از اعتماد شورای اسلامی شهر به بدنه شهرداری تشکر می‌کنم.

وی با تقدیر از نگاه مثبت فرماندار، استاندار و وزیر کشور در تائید اعتماد شورای شهر به بدنه شهرداری، خاطرنشان کرد: همین‌جا به همکارانم درهمِه بخش‌های شهرداری می‌گویم که وظیفه ما برای خدمت‌رسانی به مردم بیش‌از پیش سنگین‌ترشد، زیرا اکنون هریک از شما را به‌عنوان فردی که توانایی شهردار شدن و اداره یک کلان‌شهر را دارد می‌بینند؛ موضوعی که در دوره‌های پیش تنها گفته می‌شد اما دراین دوره محقق شد و شهردار از بدنه انتخاب شد.

شهردار مشهد ادامه داد: معتقدیم و بر آن تأکید می‌کنیم که انجام کار و تحقق اهداف تنها با کار تیمی میسر خواهد شد و مسلماً کار تیمی از بخشی نگری و جزیره‌ای عمل کردن به دور است و مدیریت تکمیلی را می‌طلبد؛ لذا از تمامی همکارانم در رده‌های مختلف می‌خواهم به این موضوع دقت کنند که باید پوشش‌دهنده ضعف‌های یکدیگر باشیم و مدیریت تکمیلی را ارائه بدهیم زیرا با این انتخاب وظیفه ما بسیار سنگین شده است.

قلندر شریف گفت: انسجام درونی، همگرایی، هماهنگی و همدلی مسلماً ۵۰ درصد کارها را پیش خواهد برد، بودجه و اعتبارات و… در مراحل بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پرسنل خدوم، توانمند، متخصص با دلی روشن و دستی پاک مدیرتی جهادی و صادقانه را ارائه خواهند داد، اظهار کرد: من این قول را به مردم و همه مسئولان به نیابت از همکارانم در شهرداری می‌دهم که این اتفاق خواهد افتاد و ثمره اعتماد به بدنه شهرداری یک ثمره نیکو خواهد بود، امیدواریم پس از پایان دوره لبخند مردم عزیزمان را از اقدامات انجام‌شده ببینیم که مسلماً لبخند مردم رضایت آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) و رضایت خدا را به دنبال خواهد داشت.

شهردار مشهد ادامه داد: قطعاً با همکاری همکارانم و تلاش مضاعف دوره پرباری را پشت سر خواهیم گذاشت.

قلندر شریف تصریح کرد: دراین مسیر از تمامی همکاران و مدیران شهرداری با قاطعیت دفاع خواهیم کرد و پشت سرشان خواهیم بود؛ در همین راستا از ماه گذشته و پس از انتخاب به‌عنوان شهردار فراخوان زدیم و از همه همکاران خواستیم که پیشنهادات خود را برای توسعه و پیشرفت شهر ارائه دهند که خوشبختانه تاکنون ۵۰۰ پیشنهاد ارزنده از سوی همکاران دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این‌جانب این خواهد بود تا اعتماد شورای اسلامی شهر، فرمانداری، استانداری و وزیر محترم کشور را به این حقیر به بدنه شهرداری منتقل کنم، خاطرنشان کرد: مسلماً تغییرات مدیریتی با اعتماد به بدنه شهرداری تا حد امکان از درون و نیروهای متعهد و متخصص خواهد بود، مگر به‌ضرورت نیاز نگاه به بیرون داشته باشیم وگرنه نگاه ما به درون خواهد بود.

شهردار مشهد گفت: مدیران کشوری، استانی و نمایندگان مجلس به این نکته توجه داشته باشند که نیروهای خدوم شهرداری با حداقل حقوق و دستمزد در حال کار هستند؛ میانگین حقوق کارکنان شهرداری از میانگین حقوق سایر دستگاه‌ها کمتر است و با این‌همه تورم معیشت پرسنل ما مشکل دارد و درخواست دارم تا به این موضوع همان‌طور که در مذاکراتی که داشتیم به‌صورت ویژه توجه کنند تا حقوق همکارانم در شهرداری از نظام هماهنگ پرداخت به خدمات دولتی تبدیل شود.

قلندر شریف افزود: از همکاران، همراهان و سروران خود در شهرداری مشهد می‌خواهم که مانند گذشته پررنگ و باهمت و به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت کنید.

وی در ادامه خطاب به مردم، زائران و مجاوران امام رضا(ع)، گفت: با مردم عزیز عهد می‌بندیم تا در زمان باقیمانده فارغ از هرگونه حواشی، به‌ویژه ورود به موضوعات سیاسی راه خدمت را پیش‌گرفته و کار کنیم و دراین راستا شعارمان کار، کار و کار خواهد بود.

شهردار مشهد اضافه کرد: البته کاری برنامه‌ریزی‌شده، جهت‌دار و سنجیده که با توجه به مطالعات و نگاه کارشناسانه عملیاتی شود.

قلندر شریف بابیان اینکه به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ، با سرعت و کیفیت اما با هزینه کمتر خواهیم بود، تأکید کرد: با توجه به نگاه رهبر معزز انقلاب که همیشه خواستار رسیدگی به حاشیه شهر هستند و درکنار همه مسئولان از جمله شورای اسلامی شهر ما نیز در اجرای پروژه‌ها و توسعه شهر نگاه ویژه‌ای به حاشیه شهر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شورای ششم در این دوره نگاه ویژه‌ای به حاشیه شهر داشته است و بر اساس همین نگاه، امسال بیش از ۵۰ درصد از بودجه به اجرای پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر اختصاص پیدا کرده است.

شهردار مشهد با تأکید براینکه نگاه ما در خدمات‌رسانی به تمام نقاط شهر، برخوردار و غیر برخوردار خواهد بود، اظهار کرد: معتقدیم هر پروژه‌ای به‌ویژه اگر در حاشیه شهر اجرا شود به نفع همه شهر خواهد بود و ثمر آن را همه شهر خواهند دید.

قلندر شریف اضافه کرد: وقتش نیست که به‌صورت کامل توضیح دهم اما همه می‌دانند که هر پروژه‌ای در حاشیه شهر اجرا شود اثرات مثبتش در تمامی نقاط شهر حتی در نقاط برخوردار دیده می‌شود

وی با اشاره به اینکه درمجموع نگاه ما توانمندسازی و توسعه همه نقاط شهر به‌ویژه حاشیه شهر است، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که اعتماد مردم به مدیریت شهری بیشتر شود زیرا همراهی و همدلی مردم را بزرگ‌ترین سرمایه برای تحقق اهداف و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران می‌دانیم؛ لذا از همه مردم شریف و عزیز مشهد می‌خواهیم ما را در راه خدمات‌رسانی بهتر یاری کنند.

شهردار مشهد در ادامه تأکید کرد: به دنبال این هستیم پروژه‌های بزرگی را در شهر مشهد اجرا کنیم که یکی از آن‌ها کنارگذر شمالی شهر است که اجرای آن بسیاری از مشکلات حاشیه شهر را پوشش خواهد داد و دسترسی‌های متنوعی را ایجاد می‌کند.

قلندر شریف اضافه کرد: در کنار اجرای پروژه‌های جدید اتمام پروژه‌های ناتمام نیز در دستور کار قرار خواهد داشت و با اولویت‌بندی آن‌ها را به اتمام خواهیم رساند .

وی ادامه داد: اجرا و راه‌اندازی فاز اول خط سه قطار شهری یکی از اولویت‌های است و در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و حفاری تونل‌های خطوط قطار شهری نیز تا پایان این دوره به اتمام می‌رسد.

شهردار مشهد بابیان اینکه به دنبال این هستیم تا دسترسی‌های مختلفی را در محدوده حاشیه شهر ایجاد کنیم، اظهار کرد: بر همین اساس اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح ازجمله سطح سوم تقاطع شهید فهمیده و تقاطع غیرهمسطح خیام که نیاز اساسی و زیرساخت کرانه شمالی و جاده گاز است و بر ترافیک نقاط برخوردار شهر نیز تأثیر خواهد گذاشت؛ را در دستور کار قرار داده ایم که عملیات اجرایی آن‌ها خردادماه آغاز خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: همچنین اجرای آنتنی‌های ادامه خیام شمالی و ابوطالب شمالی نیز از دیگر اولویت‌های است که اجرا می‌شود.

وی به برنامه‌های خود در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و افزود: در بحث مدیریت پسماند، اقتصاد چرخشی را دنبال خواهیم کرد و برنامه ما این است تا هزینه‌های حوزه پسماند را حداقل هرسال ۲۰ درصد کاهش دهیم به‌طوری‌که بعد از پنج سال با احداث کارخانه‌های بیوگاز، بازیافت زباله، نخاله‌های ساختمانی و.. با استفاده از بخش خصوصی علاوه بر اینکه در حوزه پسماند هزینه‌ای نداشته باشیم از طلای کثیف درآمد نیز کسب کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تأمین آب برای آبیاری فضای سبز نیز گفت: در نظر داریم تا برنامه اقتصاد آب را با همکاری همکارانمان در شرکت آبفا راه‌اندازی کنیم؛ همچنین توجه ویژه‌ای به تکمیل و احداث تصفیه‌خانه‌های لو کال و سپتاژ برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز خواهیم داشت.

قلندر شریف، در ادامه بابیان اینکه با سرمایه‌گذاران عزیز نیز روی سخن دارم، اظهار کرد: مسلماً بخش زیادی از بودجه ۴۰هزارمیلیاردی امسال و بودجه سال‌های آینده باید از محل سرمایه‌گذاری تأمین شود، برای جذب سرمایه‌گذاران از دادن شعارهای عامه‌پسند مانند پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و آغوش باز برای سرمایه‌گذاران پرهیز می‌کنم اما می‌گوییم نقش ما در قبال سرمایه‌گذاری رقابت نیست بلکه رفاقت، مشارکت و حمایت است و این موضوع را عملاً محقق خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس معاونت اقتصادی و مشارکت‌های شهرداری مشهد باید خود را برای تحقق این نگاه ویژه آماده کنند زیرا در بحث سرمایه‌گذاری بنای رقابت نداریم بلکه نگاه ما به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی رقابتی، مشارکتی و حمایتی درراستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم خواهد بود.

شهردار مشهد در ادامه خطاب به اهالی رسانه نیز گفت: دوستان رسانه‌ای در بخش‌های مختلف چه مکتوب و چه فضای مجازی و همچنین دوستان مطالبه گر باید بدانیم که اکنون وقت خدمت است؛ مسلماً رسانه پایه اساسی انتقال خدمات‌رسانی شهرداری به مردم هستند، لذا درخواست داریم تا زبان گویای ما باشید در ارائه خدمات و گزارش دهی به مردم عزیز، گوش شنوا و چشم بینای ما در شنیدن و دیدن مشکلات و مطالبات مردم و رساندن آن‌ها به مدیران شهرداری باشید.

قلندر شریف افزود: ما حمایت را تنها در حوزه تعریف و تمجید و انتقال و بیان خدمات ارائه‌شده به مردم در رسانه‌ها نمی‌بینیم، بلکه خواهش می‌کنیم تا به‌صورت صادقانه همان‌طور که تاکنون بوده پیشنهادات و انتقادات خود را به مدیریت شهری منتقل کنید و ما نیز وظیفه‌ داریم تا رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم عزیز هم می‌توانند تمامی موارد و مطالبات خود را از طریق اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ به شهرداری منتقل کنند، تأکید کرد: مناطق شهرداری خود را آماده کنند زیرا باید یک اکیپ واکنش سریع داشته باشند تا موارد جزئی عمرانی که از سوی مردم عزیز مطرح می‌شود را در همان روز برطرف کنند.

شهردار مشهد افزود: دست همکاری خود را به سمت همه مدیران شهری و استانی دراز می‌کنم زیرا تعامل و همدلی بین بخشی و انسجام درون‌سازمانی لازمه موفقیت و ارائه خدمات است؛ بر همین اساس پررنگ‌ترین تعامل و همکاری را با ذی‌نفعان و ذی مدخلان در مدیریت شهری خواهیم داشت؛ ارتباطی صمیمانه، دوستانه و کاری هرچند که مدیریت یکپارچه شهری را نداریم اما با ارتباط مناسب و دوستانه، عاقلانه و حکیمانه با مدیریت شهری، استانی و ملی مشکلات را حل خواهیم کرد.

قلندر شریف اضافه کرد: خوشبختانه در مذاکرات و جلساتی که پس از انتخاب شدن به‌عنوان شهردار از سوی شورای اسلامی شهر با مسئولان مختلف داشته‌ام یک‌صدای واحد و یک نگاه برای توسعه شهر را شاهد بوده‌ایم و ذره‌ای اختلاف‌نظر دراین زمینه وجود نداشته است.

وی بابیان اینکه مشهد شهر کوچکی نیست و مرکزیت و هویت شهر مضجع منور امام رضا(ع) است، اظهار کرد: البته دراین حوزه از گذشته کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی از سوی مدیران شهری، استانی و کشوری داشته‌ایم که متأسفانه باعث خدشه وارد شدن به موقعیت جغرافیایی حرم مطهر در شهر شده است به‌گونه‌ای که حرم از سمت غرب بافاصله حدود ۲۰ کیلومتر و از سمت شرق حدود ۶ کیلومتر آن‌ها با کمترین فاصله با نقاط کم‏ برخوردار شهر قرار گرفته است.

شهردار مشهد تأکید کرد: اراده مدیریت شهری، مدیریت کلان استان و ملی این است که این ضعف برطرف شود، لذا نگاه همه توسعه شهر به سمت شرق است البته توسعه‌ای برنامه‌ریزی‌شده و مدون، دهه‌ها طول کشیده تا این وضع نامناسب شکل بگیرد و اکنون نیز زمان می‌خواهد تا با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این مشکل برطرف شده است.

قلندر شریف ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را کلید خواهیم زد تا با اجرای پروژه‌های کلان‌شهری و ملی و هدایت سرمایه‌گذاران به شرق شهر، توسعه شهر را به سمت شرق به شکلی آبرومند شاهد باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.