×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمد هرگردشگر سلامت ۷ تا ۱۵هزار دلار است
حسین کو ه زاد

به گزارش توس اکو ، دکتر هاشم دائمی رییس کارگروه اشتغال و کارآفرینی شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم که با حضور مسوولان استانی در شهر رویایی پدیده برگزار شد، گفت: نزدیک به ۱۱ میلیون نفر گردشگر سلامت در دنیا، چیزی در حدود ۴۳۹ میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کنند.

وی افزود: ما ظرفیت‌های بی بدیلی در کشور داریم که متاسفانه نسبت به آن در طی این ۴۰ سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی خیلی زودتر از این می‌توانستیم به آن‌ها برسیم. اما بنا به دلیل‌های مختلف نظیر تحریم اقتصادی و فکری و سیاسی در زمان‌های مختلف اتفاقاتی که باید صورت گیرد، در کشور نیفتاده که جای تاسف دارد.

دائمی ادامه داد: باز هم بخش خصوصی و جوانان خلاق و نوآور و مبتکر ما در این بزنگاه‌ها وسط میدان آمده و شگفتی می‌آفرینند که در این ۴۰ سال این اتفاق بارها تکرار شد. هر ساله رهبر انقلاب در ابتدای سال یک شعاری مطرح می‌فرمایند که دلالت بر ضرورت و نیاز جامعه در آن مقطع زمانی دارد که امسال هم نظر ایشان بر این قرار گرفت که ظرفیت‌های اشتغال آفرین در حوزه های کار آفرینی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری شورای ششم اتفاقات خوبی در حوزه‌ی اشتغال آفرینی و کارآفرینی افتاده است، ما ظرفیت‌های نهفته‌ای در حوزه کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه در کشور داریم که نمونه بارز آن ما در شهر مشهد که هر ساله میلیون‌ها زائر ملی و بین المللی به مشهد مشرف می‌شوند و هنوز یک رویکرد و رویداد اصیل فرهنگی و اتفاقی بزرگ در صنعت سوغات نداشتیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این یک فاجعه است که هنوز سوغات مشهد زرشک و زعفرانی بوده که محصول این شهر نیست. متاسفانه به سمت برند سازی و بومی سازی و حمایت از کارآفرینانی که در این حوزه زحمت می‌کشند نرفته‌ایم، این افراد ایده های جذابی در حوزه برندینگ مخصوصا در حوزه سوغات دارند.

وی اظهارداشت: اکنون شهر مشهد در حال تبدیل شدن به قطبی در حوزه گردشگری سلامت است زیرا اکثر جراحی های زیبایی در شهر مشهد اتفاق می‌افتد که ما هیچ برنامه‌ای برای این موضوع تبیین نکردیم.

دائمی همچنین در خصوص درآمد گردشگری پزشکی گفت: ما حدود یک میلیارد و دویست میلیون دلار از گردشگری پزشکی در سال‌های گذشته درآمد داشته‌ایم که با توجه به ظرفیت‌های موجود قابل ارتقا است.

وی در خصوص شرایط پساکرونا نیز بیان کرد: با توجه به پاندمی رو به پایان کرونا و واکسیناسیون عمده مردم در سطح جهان، قاعدتا خطر این اپیدمی کمتر شده و این بحران هم مثل خیلی از بحران‌های دیگر تمام می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد افزود: بسیاری از مشاغل و کارها پس از اینکه برای اولین بار در دنیا تولد پیدا کرد، مردم متوجه این شدند که چه ظرفیت ها و کارهای دیگری هم وجود دارد که میتوانند کسب درامد کنند..یکی از مجموعه هایی که میتوانند از تهدید ها فرصت بسازند، مجموعه های کار آفرین هستند.

دائمی در پایان گفت: کارآفرین‌های ما باید به سمتی بروند که اگر یک بحران دیگری در حوزه سلامت و یا سایر حوزه ها گریبان گیر مردم دنیا شد، بدانند با چه پلتفرمی آنرا تبدیل به فرصت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.