×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تامین سرمایه در گردش یا ثابت، مشکل اصلی فعال‌سازی واحدهای راکد خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی فعال‌سازی واحدهای راکد در تامین سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت است و چگونگی استفاده از آن موضوعی است که باید به صورت خاص در استان پیگیری شده و از ظرفیت کمیسیون حمایت قضایی و بانک‌های خراسان رضوی برای حل مشکلات قضایی و مالی واحدهای راکد استفاده نمود.

جعفر فرشچی ضمن گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک با اشاره به چالش‌های موجود در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی اظها کرد: رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در ۲ محور ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و توانمندی صنایع کوچک است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حل و فصل سریع مسائل مرتبط با صنایع کوچک و متوسط که عامل اصلی ایجاد تحرک و اشتغال است، افزود: ایجاد شهرک‌های جدید بدون هدف‌گذاری صحیح، هزینه‌ساز و دارای مشکلات متعددی برای ما و دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده و باید با کمک دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد شهرک‌ها قوانینی تدوین شود تا این شهرک‌ها در شهرستان‌های تقاضامحور و مستعد در زمینه رفع موانع تخصیص زمین شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ایجاد شوند که در همین راستا فورا اجرای شهرک صنعتی شماره پنج مشهد و توسعه شهرک‌های کاویان و مشهد(کلات) را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: باید درصدی از مالیات‌ برارزش افزوده واحدهای صنعتی به شرکت‌های خدماتی به منظور نوسازی تاسیسات و مدیریت این شهرک‌ها تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت دانش‌بنیان استان یکی از ارکان اساسی حمایت از صنایع کوچک است، بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال جاری و بیانیه گام دوم انقلاب کارهای خوبی در شناسایی واحدهای مستعد دانش‌بنیان و… در استان آغاز شده و امیدواریم این واحدها با کمک دستگاه‌های مربوطه به سمت دانش‌بنیان‌ شدن هدایت شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی فرشچی تصریح کرد: پایش واحدهای راکد در استان به عنوان یک اولویت اصلی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.