×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری آیین نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت» با حضور استاندار خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، یکشنبه ۱ مهر با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگر، محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس و دیگر مسئولان، آیین نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت» در محل دبیرستان شاهد دخترانه خاندان قفلی مشهد برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد: امروز سال تحصیلی جدید و فعالیت علمی و پرورشی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه هدف اصلی در مبحث علم آموزی «آموزش و پرورش» است، افزود: بدیهی است که برای تحقق این دو هدف اساسی، مهم‌ترین الزام «آرامش» است. بر این اساس؛ اگر به هر دلیلی آرامش حاکم بر فضای تربیتی و آموزشی ما دچار اختلال شود، حتما دسترسی به این دو هدف عالی دچار مشکل خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین همه ما اعم از مسئولان، دانش‌آموزان، اولیا و معلمان مکلف هستیم در راستای فراهم شدن این الزام آموزشی تلاش کنیم.

نظری با بیان اینکه همه باید در خدمت مدارس و دانش‌آموزان برای تحقق تعلیم و تربیت باشیم، خاطرنشان کرد: حتما محیط‌های آموزشی و مدارس را باید کاملا ایمن‌سازی کنیم. باید گفت؛ دانش‌آموزان عزیز ما با بصیرت اعتقادی و ولایی، مقدم بر همه برای حفظ آرامش محیط آموزشی هستند.

زنگ مهر

زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران نیز در این آیین پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش گفت: امام ره فرمودند اکنون شمایید که باید کوشش کنید تا نهال انقلاب را آبیاری کنید،

از آغاز انقلاب فرهنگیان و دانش آموزان بسیاری در رویارویی با دشمن مقاومت کردند و بیش از ۴۰ هزار فرهنگی و دانش آموز شهید را به هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.

وی افزود: اکنون باید در راه تربیت دانش آموزانی در تراز سند تحول بنیادین بکوشیم، دانش آموزانی که بکوشند ایران اسلامی را سرافراز کنند.

مظفر در پایان خاطرنشان کرد: معلمان سربازان گمنامی هستند که از مرزها تا دل شهرها برای تربیت انسان های آگاه، اهل تفکر و پایبند به اخلاق اسلامی و ملی می کوشند.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم مسئولان حاضر با اهدای هدایایی، دانش‌آموزان را تا کلاس‌های درس خود بدرقه کردند.

لازم به ذکر است؛ بازدید نماینده عالی دولت در استان از نمایشگاه صنایع‌ دستی و غرس چند اصله نهال، پایان بخش برنامه‌های این مراسم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.