×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش ۳.۵ برابری ظرفیت و پوشش ارتباطی در حرم مطهر رضوی 

 

به گزارش توس اکو، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، گفت: ۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ مسافر از پانزدهم اسفندماه پارسال تا پایان نهم فروردین ماه سال جاری وارد استان شده‌اند.

حجت گنابادی نژاد افزود: از این شمار هشت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ نفر زائر به مشهد مشرف شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از پنج میلیون و ۵۱۲ هزار نفر -شب اقامت در اقامتگاه های رسمی، موقت و اضطراری اسکان کرده اند. ‌

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت خدمات تاکسیرانی در مشهد بیان کرد: طی این مدت همچنین ۲ هزار و ۱۰۰ تخلف در مجموعه تاکسیرانی شناسایی شده است و در مجموع ۶۸ شکایت از مردم به سازمان تاکسیرانی رسیده که ۳۰ مورد توقیف تاکسی و اعمال قانون صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین در زمینه تنظیم بازار و تامین کالا، ۱۱ هزار و ۶۷۳ بازرسی از اصناف و عرضه کنندگان کالا در خراسان رضوی انجام شده که در پی آن هزار و ۴۵۸ پرونده با ارزش تخلف پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

گنابادی نژاد گفت: از محل رسیدگی به شکایات دریافتی مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب ۸۹۹ شکایت مردمی به آنان عودت داده شده است.

 

افزایش ۳.۵ برابری ظرفیت و پوشش ارتباطی در حرم مطهر رضوی

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در این نشست گفت: امسال افزایشی ۳.۵ برابری در ظرفیت و پوشش شبکه ارتباطی نسبت به ایام مشابه سال گذشته در حرم داشتیم. همچنین ۳۰ درصد افزایش ظرفیت ترافیکی برای تمام نقاط مشهد ایجاد و بهبودهای نرم‌افزاری در مجموعه حرم انجام شد.

امین بیاتی  اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کیفیت سرویس‌دهی در محدوده حرم و شهر مشهد، به تبع کل استان اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که امسال این اقدامات هماهنگ‌تر و بهتر بود. هماهنگی بی‌نظیر با آستان قدس نیز منجر به این شد که در تعطیلات نوروز توانستیم سرویس باکیفیتی ارایه دهیم.

وی بیان کرد: در مجموع چند نقشه برای بهبود وضعیت محدوده حرم در نظر گرفته شد. چهار سایت سیار ارتباطی در محدوده حرم قرار گرفت که پوشش صوت و اینترنت را افزایش دهد. این چهار سایت در باغ رضوان، بست نواب صفوی، بست شیخ بهایی و موزه مردم‌شناسی قرار دارد. همچنین هشت سایت جدید در محدوده حرم راه‌اندازی کردیم که در بست شیخ طوسی، بست طبرسی، رواق‌های دارالحجه و دارالشفا، ایوان ساعت، نقاره‌خانه، مسجد گوهرشاد و پارکینگ شماره چهار قرار دارد.

بیاتی افزود: چهار سایت نیز توسط شرکت ایرانسل که ۲ سایت اطراف و ۲ سایت داخل حرم قرار دارد، به شبکه ۵G ارتقا پیدا کرد. این سایت‌ها در هتل نیکو، هتل بهار، بنیاد پژوهش‌ها و صحن کوثر قرار دارد. بست نواب صفوی و رواق دارالمرحمه نیز در برنامه قرار دارد تا یکسری سایت در آن راه‌اندازی کنیم.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی عنوان کرد: امسال ۳۰ درصد افزایش ظرفیت ترافیکی برای تمام نقاط مشهد ایجاد و بهبود‌های نرم‌افزاری در مجموعه حرم انجام شد. کیفیت شبکه به صورت لحظه‌ای بررسی می‌شود تا اگر مشکلی وجود داشت، برطرف شود. گشت‌های فنی و زیرساختی نیز به صورت ۲۴ ساعته در حال بررسی هستند.

 

خراسان رضوی بعد از تهران بزرگترین شبکه تلفن همراه را دارد

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هم اکنون در این منطقه ۶ میلیون مشترک تلفن همراه دایر است که بعد از تهران بزرگترین شبکه تلفن همراه کشور را شامل می‌شود.

علی عروجی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ سایت همراه اول در استان خراسان رضوی ایجاد شد، افزود: ۸۸ سایت در مشهد قرار دارد و همچنین ۴۱۴ سایت سال گذشته ارتقای تکنولوژی داده شد.

وی با اشاره به خدمات مطلوب ارایه شده در حوزه مخابراتی در ایام نوروز امسال بیان کرد: از جمله فعالیت های خوبی که در حوزه خدمات به مشتریان انجام شده برقراری شیفت نوروزی پاسخگویی و ایجاد ۸۰ محل پاسخگویی برای زایران و مجاوران در سطح شهرها و ورودی شهرهای استان است.

عروجی اظهار داشت: مخابرات استان خراسان رضوی پارسال به ارزش ۱۱ هزارو ۲۹۷ میلیارد ریال برای اجرای کار توسعه و اقدامات زیربنایی در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

 

دریافت ۳۲۶ شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ در هفته اول فروردین ماه در منطقه شمال شرق

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور نیز در این نشست گفت: در هفته اول فروردین ماه در منطقه شمال شرق که شامل چهار استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و گلستان است، ۳۲۶ شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ دریافت شد که ۲۶۴ شکایت به سرعت رفع شده و ۶۰ شکایت در حال بررسی است.

محمد شمسایی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما نظارت بر تامین تعهدات اپراتورهای حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در بخش پوشش و کیفیت سرویس‌دهی است که از طریق پایش از راه دور و دسترسی به سامانه‌های اپراتورها، اندازه‌گیری‌های میدانی در سطح شهر و بخشی نیز به شکل مشترک یا استفاده از نقطه نظرات و شکایت‌های مردم در سامانه ۱۹۵ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت و پوشش ارتباطات در ایام نوروز اقداماتی انجام شد، عنوان کرد: یکی از این اقدامات تامین پهنای باند فرکانسی مورد نیاز اپراتورهای تلفن‌های همراه در محدوده حرم بود. در تمام دنیا حرم انحصاری‌ترین نقطه BTS بوده که این مستلزم طراحی‌های بسیار حساس است تا سرویس‌دهی لازم انجام شود. کلیت شبکه‌ای که اکنون در محدوده حرم در حال بهره‌برداری است، نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

شمسایی بیان کرد: تامین سلامت فضای فرکانسی از طریق پایش رادیویی در مراکز مانیتورینگ و ایستگاه‌های ثابت اندازه‌گیری امواج الکترومغناطیس و گروه‌های رفع تداخل انجام می‌شود تا اگر تداخلی ایجاد شد که پهنای باند فرکانسی مورد استفاده اپراتورها را مخدوش کرد، به سرعت رفع شود. خوشبختانه در هفته اول فروردین گزارشی در این زمینه در مشهد نداشتیم.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور افزود: تسریع در ترخیص و تایید نمونه تجهیزات مورد نیاز اپراتورها از دیگر اقدامات بود که در انتهای اسفند ماه به سرعت انجام شد و تجهیزات در اختیار قرار گرفت. امیدوارم این تجهیزات بعد از تعطیلات به سرعت نصب شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ شکایت، نقطه‌نظر و موضوع مورد بررسی خود را به ما منعکس کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد، تصریح کرد: سال گذشته ۵۵۰۰ شکایت از طریق سامانه ۱۹۵ در استان خراسان رضوی دریافت کردیم که ۵۳۸۰ مورد رسیدگی شد و ۱۲۰ شکایت در حال رسیدگی است.

شمسایی ادامه داد: اولین رتبه شکایت‌ها مربوط به قطعی سیم‌کارت تلفن همراه است که استفاده غیر متعارف در حوزه صدا و پیامک موجب قطعی سیم‌کارت می‌شود. عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و عدم پشتیبانی از سرویس‌های ADSL رتبه‌های بعدی شکایت‌های پرتکرار سامانه ۱۹۵ است.

 

قطب مرکز داده در استان ایجاد خواهد شد

مدیر ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی نیز در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی گفت: امسال دو طرح کلان در خراسان رضوی داریم که یکی از این طرح‌ها ایجاد قطب مرکز داده است. این مرکز تنها مرکز در شرق کشور است که بهره زیادی برای حوزه ICT استان خواهد داشت.

حمیدرضا رضائی‌نیا اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت از مجموعه وزارت ارتباطات و از شرکت‌های مادرتخصصی بوده که وظیفه عمده آن نگهداری و توسعه ارتباطات زیرساخت کشور است.

وی بیان کرد: یکی از جنبه‌های تخصصی کار این شرکت تامین پهنای باند اینترنت کشور بوده که این کار را با ۷۱ هزار و ۳۲۸ کیلومتر فیبر نوری در سطح کشور انجام می‌دهد. از این مجموعه ۳۷۰۰ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و پهنای باندی که برای اپراتور‌های ارتباطی استان تامین شده ۱.۴۶ ترابیت بر ثانیه است.

رضائی‌نیا با بیان اینکه در حوزه ارتباطات بیشترین پایداری ارتباطات را در ایام نوروز داشتیم، عنوان کرد: ما ۳۵۰ نفر پرسنل رسمی و پیمانکاری نگهداری در استان داریم و به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنیم. پایش مسیر‌ها به صورت روزانه در استان انجام و ۳۷۰۰ فیبر نوری در ۶۳ مسیر به صورت فیزیکی پایش می‌شود.

مدیر ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی ادامه داد: اتفاق ویژه‌ای که امسال رخ داد این بود که کارگاه‌هایی که در مسیر فیبر نوری قرار داشتند را از ۱۵ اسفند تعطیل کردیم تا اتفاقی برای فیبر نوری نیفتده قطعی هم نداشتیم و توانستیم امکان ارتباطات را برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم ترمیم کابل فیبر‌های دریایی را انجام دهیم، تصریح کرد: امسال دو طرح کلان در خراسان رضوی داریم که یکی از این طرح‌ها ایجاد قطب مرکز داده است. ۴ نقطه در کشور برای انجام این کار انتخاب شده‌اند که یکی از آن‌ها خراسان رضوی بوده که تنها مرکز در شرق کشور است. این کار بهره زیادی برای حوزه ICT استان خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.