×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای آراء قلع و قمع در عرصه های کشاورزی و باغی روستای چهچهه بخش تبادکان شهرستان مشهد

محمد میری دیسفانی بیان کرد : بمنظور اجرای تبصره دو ماده ده در سطح ۴۶هکتار ،تعداد ۲۸۵ قطعه پی کنی ، تعداد ۲۲ قطعه دیوارکشی قلع بانضمام دیوار باغ بطول ۶۵۰۰ متر و به مساحت ۳۹۰۰ مترمربع بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور نمایندگان دستگاه قضایی ، کمیته صیانت ، نیروی انتظامی و کارشناسان جهاد کشاورزی انجام گرفت .

وی با بیان اینکه امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغها امکانپذیر می باشد متذکر گشت : هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط نیروهای گشت این اداره رصد گردیده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا می‌رسد .

برابر با ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب ۱۳۸۵ هر گونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب شود چنانچه غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون انجام شود جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام لازم را معمول و نتیجه را به اداره متبوع خود منعکس نمایند.

در بزه تغییر کاربری غیر مجاز موضوع ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قلع و قمع بنا موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور توسط مأموران جهاد کشاورزی، پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم به تبع امر کیفری امکان پذیر است .

وی خاطرنشان کرد : طبق قانون، هر گونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع است و مردم اگر قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند ضرورت دارد قبل از هرگونه اقدامی نسبت به دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنند.

بدیهی است حفظ امنیت غذایی ایجاب می‌کند تا کلیه راهکارهای ممکن را در این زمینه به کار گیریم، از جمله بهره‌گیری از توان و ظرفیت سامانه ۱۳۱ است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اطلاع رسانی کنند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.