×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آیین افتتاح باشگاه سلامت شهروندی در مشهد

وی تصریح کرد: در حوزه نشاط شهر باید آمایش مطلوب در حوزه سلامت شهروندان داشته باشیم که  به بهبود سلامت شهروندان کمک شود.

باغگلی افزود: امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته پایگاه‌های  سلامت شهروندی  در غیر مواقع بحرانی به نفع شهروندان توسعه  یابد.

کمک به توسعه بهداشت منطقه ۱۰

اکبریان شهردار منطقه ۱۰ هم در این مراسم گفت: این سالن مدیریت چند منظوره بحران برای پیشگیری از بحران است که  شامل فعالیت آموزشی  قبل و در لحظه بحران است که  هم زمان کمک کننده توسعه بهداشت منطقه هم می‌باشد.

وی تاکید کرد: در این مکانیزم با حمایت اعضای شورای شهر تجهیزات و دستگاه‌هایی در پایگاه مدیریت بحران استقرار داده شده که برای اولین بار در کشور شاهد این مرکز چند منظوره خواهیم بود.

اکبریان ادامه داد: همچنین در این پایگاه سامانه چکاب سینا متعلق به بهداشت مستقر شده است بطوریکه شهروندان با این دستگاه، تمام سنجش‌های لازم با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی روز دنیا چکاب فنی می‌شوند و در دوره  سه الی شش ماهه  نمودار بهبود آن‌ها را نمایش داده می‌شوند.

وی اظهار داشت: بر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته سالیانه حداقل ۱۳ هزار نفر در دوره ۵ ساله پایش سلامت خواهند دید. علاوه بر این در بوستان دانش فعالیت مهارت محور و تجهیز بوستان دانش انجام خواهد شد که  به توسعه علم و دانش کمک  کننده خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: هدف آماده سازی و مقابله با بحران‌های طبیعی بزرگ است بستر سازی سیستماتیک به منطور کنترل و مدیریت بحران از جمله اهداف این پایگاه است. هدف از پایگاه‌های مدیریت بحران با کمک گرفتن از نیرو و منابع پشتیبانی کننده در حداقل زمان پاسخگوی بحران پیش آمده باشند. دارابودن نیرو‌های مردمی آموزش دیده و تمرینات مستمر و مانور از جمله الزامات این گایگاه مدیریت بحران است.

 

نیاز مشهد به ۷۰ پایگاه مدیریت بحران

وحید اکلملی رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد هم در ادامه اظهار کرد: با توجه به حساسیت مشهد ایجاد پروژه‌های زیر ساختی مانند پایگاه  مدیریت بحران چند منظوره بسیار  حائز اهمیت است.

وی افزود: رویکرد مدیریت بحران باید  مردم محور باشد هم اکنون هفدهمین پایگاه مدیریت بحران در مشهد افتتاح شد که البته نیاز مشهد به ۷۰ پایگاه مدیریت بحران مردمی است.

اکلملی از افتتاح پایگاه‌های مدیریت بحران دانشجو، شهرک شیرین، عباس آباد و خلج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ۱۰ پایگاه مدیریت بحران طی سه سال در مشهد رشد خوبی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.