×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
همایش صنایع فولادی کشور در مشهد برگزار شد

همایش صنایع فولادی کشور در راستای بهره‌گیری از توانمندی های صنایع کوچک و پارک علم و فناوری با توجه به نیازها و فرصت های زنجیره آهن و فولاد کشور با حضور کارشناسان و مسوولان این حوزه ها برپا شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این همایش گفت: ظرف پنج سال گذشته در انجمن تولیدکنندگان فولاد فضای بومی‌سازی و تولید داخل دنبال شد و جشنواره های سالانه فولاد بر این اساس شکل گرفته است.

سید رسول خلیفه سلطانی افزود: جشنواره فولاد، بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی را با هدف ارتقای فضای کسب و کار میان تامین کننده و تولیدکننده را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه اظهار کرد: سامانه جامع اطلاع رسانی حوزه فولاد باعث شکوفایی این صنعت شد و در عین حال تاثیر مناسبی در ارتقاء سایر صنایع هم داشت.

به گفته وی، در این سامانه ۲۶ هزار کد کالایی ثبت شده است که هر کدام بیش از ۳۰ صفحه شناسنامه صنعتی دارد.

 همایش صنایع فولادی کشور در مشهد برگزار شد

استفاده از ظرفیت بزرگ معدنی و فولادی خراسان رضوی

ربیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز گفت: منطقه خواف استان خراسان رضوی دارای ظرفیت معدنی و فولادی بزرگی است که در طول سالهای قبل، باطله های معادن آن فقط انبار شده است و هیچ بهره ای از آن نبرده ایم.

مسعود میرزائی شهرابی افزود: در حالیکه با نگاه به ایجاد زنجیره ارزش افزوده، می توان از ظرفیت معدنی و فولادی و باطله ای معادن در منطقه خواف استفاده کرد که این رویکرد منجر به ایجاد اشتغال هم می شود.

وی بیان کرد: دنیا در آینده به سمت استفاده از انرژی سبز و معدنی گام بر خواهد داشت و این در حالی است که اکنون استفاده از نفت و مشتقات آن در کنار کربن مورد توجه است به همین دلیل ما نیز با نگاه به آینده باید بتوانیم به سمت انرژی پاک قدم برداریم.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن ۴۰۰ شرکت به عنوان اولین پارک توسعه یافته کشور است، بیان کرد: این موضوع در موضوع ICT و انرژی در سطح کشور معروف است و این در حالی است که پارک ها می توانند نقش موثری در اقتصاد ناخالص کشور داشته باشند.

میرزائی ادامه داد: با این نگاه ضمن حمایت از شرکت های نوپا در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، همکاری با شرکت های بزرگ در قالب این زیست بوم در حال انجام است.

 

 همایش صنایع فولادی کشور در مشهد برگزار شد

 

سرمایه‌گذاری در جهت بومی‌سازی و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان

قائم مقام مدیرعامل فولاد خراسان نیز گفت: این شرکت در ۱۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری خود را در بومی‌سازی و شناسایی شرکت های دانش بنیان قرار داده است که ۲۳۱ شرکت در حال حاضر با این مجموعه همکاری دارند.

شاهین صالح محمدزاده افزود: ۲۴ شرکت از این تعداد برای اولین بار در کشور محصولات منحصر به فردی تولید کرده‌اند که حجم قرارداد آنها به ۱۳.۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری می تواند به اشتغال‌زایی در کشور کمک کند، از این طریق بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه‌های فولاد خراسان مشغول به فعالیت هستند.

 همایش صنایع فولادی کشور در مشهد برگزار شد

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری فولاد خراسان رضوی با شرکت دانش‌بنیان سیما طراحان منعقد شد.

همچنین در حاشیه این مراسم شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی توانمندی ها و دستاوردهای خود را در نمایشگاهی ارائه کردند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.